Na Zagreb Film Festivalu premijerno je predstavljen Oblak, dokumentarac Miroslava Sikavice o intimnoj pozadini medijski eksponiranog slučaja ubojstva Luke Ritza, koje je potreslo hrvatsku javnost.
Najintimniji događaji na velikom platnu
Sikavica se zatekao s Lukinim roditeljima u trenutku telefonskog poziva kojim im je, nakon mjeseci agonije, policijski službenik priopćio da su pronašli ubojice njihova sina.
Bio je i s Lukinim prijateljima na posmrtnoj proslavi mladićeva rođendana, samo godinu nakon što su ga u istoj prostoriji slavili s nasmijanim Lukom. Sikavičina kamera snimila je i Lukine znance koji su cijeli grad oblijepili fotorobotom njegova ubojice, u ganutljivom pokušaju da natjeraju policiju da napokon uhvati bjegunca.
Zahvaljujući snažnom dokumentarističkom instinktu i očito velikom uloženom vremenu, Oblak Miroslava Sikavice dosad je najpotpuniji prikaz života Luke Ritza, koji prvi put prikazuje njegove roditelje kao obične, male ljude koji samo žele preboljeti svoj gubitak. A njega kao inteligentnog, hiperaktivnog tinejdžera punog ljubavi, koji je sanjao o karijeri rock-zvijezde ili komunističkog revolucionara.
Naslov filma preuzet je iz njegova školskog sastava, napisanog nakon prekida s djevojkom. U njemu se Luka prikazuje kao oblak u potrazi za morem koje bi ga ispunilo, a na kraju blijedi i ostaje lebdjeti nad zemljom u obliku jutarnje izmaglice.
Taj emotivni tekst pred kamerama čita njegova djevojka, jedina ljubav Lukina mladog života. Kaže, zadnji ga je put vidjela u bolničkom krevetu, gdje se naoko oporavljao od kobnih ozljeda glave. Već tada je bio potonuo i bez energije kojom je uvijek prštao. Pitao je voli li ga još uvijek, a ona mu je odgovorila da ga nikad nije ni prestala voljeti.
Priča o Luki bez dosadnih stručnjaka
Upravo je u takvim trenucima vrijednost filma Miroslava Sikavice. On se ne pokušava baviti socijalnim fenomenom maloljetničkog nasilja, pred kamere ne dovodi stručnjake ili liječnike, nego priču o Luki predstavlja kroz živote onih koji su ostali živjeti s činjenicom njegove smrti.
Među najtužnijim prizorima u filmu kadrovi su oca Rena, koji u samoći preslušava Viva la Vida grupe Coldplay.
Taj singl Luka je tjednima iščekivao, a premijerno je pušten samo nekoliko sati nakon njegove smrti. Kadrovi Oblaka govore mnogo više od suhih dnevnopolitičkih analiza. Oni prikazuju stvarnost, kakva je oko nas.