Darren Aronofsky (Rekvijem za snove, , Hrvač) pozornost je privukao još jednim nesvakidašnjim, mračnim i uznemirujućim filmom.
Crni labud, kojim je otvoren prošlogodišnji festival u Veneciji, doletio je i do naših kina, podigavši dosta prašine, a interes su pojačale i nominacije za Oscara.
Ispravan prijevod naslova Black Swan bio bi, naravno, Crna labudica, osim u Labuđem jezeru u verziji koreografa Matthewa Bournea, u kojoj sve uloge plešu muški plesači, što ovdje očito nije slučaj.
Uprkos baletnoj tematici (primabalerina koja je dobila glavnu ulogu Labuđem jezeru u strahu je da uloga ne pripadne novopridošloj konkurentici), ovaj film vjerojatno će se više svidjeti ljubiteljima psiholoških horor-trilera nego ljubiteljima baleta, dok bi se senzibilniji gledatelji mogli nakon gledanja osjećati lagano traumatizirani.
Baletni svijet dočaran je kao područje okrutne konkurencije, mržnje, noževa u leđima i nemoralnih ponuda. Protagonisticu muče posesivna majka, amoralni koreograf, ali sve više i osamljenost i ispraznost života izvan profesije. Svi mogući klišeji baletnog svijeta iskorišteni su kako bi se stvorila priča prepoznatljiva za najširu publiku.
No, nema sumnje da je na zanatskoj razini redatelj obavio dobar posao. Osobito su dojmljive scene snimljene na pozornosti koje doista stavljaju gledatelja u poziciju protagonistice. Lezbijska scena s oralnim seksom i orgazmom ima erotski naboj kakav se rijetko viđa u američkom filmu, a zanimljivo je i njezino kasnije objašnjenje.
Crni labud je uzbudljiv i napet, ali izrazito tjeskoban film, s odličnim glumačkim interpretacijama. Natalie Portman ostvarila je ulogu karijere kao primabalerina Nina, Mila Kunis izvrsna je kao njezina konkurentica, a lijepo je vidjeti da ni Winonu Ryder nije zaboravljena – kao Beth dočarala je najtragičniji i najpotresniji lik filma.
Vezani članci:
arti-201101240269006 arti-201101180159006 arti-201101100445006