Iza Bena Wheatlyja je prvijenac Down Terrace, obiteljska drama s elementima horora te izuzetno hvaljeni triler-horor Kill List.
Na Zagreb Film Festivalu bit će prikazan jedan od njegovih posljednjih uradaka – Izletnici (The Sightseers) - mračan, izopačen i urnebesan film o bezbrižnim ubojstvima ljubavnog para na prvom zajedničkom proputovanju.
Glavni likovi u sebi drže frustracije uzrokovane svim vrstama interakcija u životu, a njihova emocionalna iskrivljenost vjerodostojno opravdava banalna ubojstva. Ova horor-komedija debitirala je na prošlogodišnjem Cannesu te osvojila brojne nagrade na festivalima diljem Velike Britanije, Argentine i Južne Koreje. Uoči predstavljanja Izletnika na ZFF-u Ben Wheatley odradio je intervju eskluzivno za Net.hr.
Karijeru ste započeli u oglašivačkoj industriji, a radili ste i na nekoliko TV komedija. Koji je glavni razlog što ste se prebacili na film i odlučili snimiti svoj prvi igrani film? Uvijek sam želio snimiti igrani film. Želio sam raditi na većem platnu i imati veću kontrolu. Rad na filmu mi omogućava sve to.
Vaša prva dva filma bila su različita, a opet prilično slična. Down Terrace je neobična obiteljska drama, neugodna komedija, a Kill List ima slične komponente: s jedne je strane obiteljska drama, a s druge okrutni horor-triler. Oba ta filma, uključujući i treći, Izletnici, imaju mračan ugođaj. Zašto ste se u svojim filmovima odlučili usredotočiti na taj aspekt ljudskog ponašanja? Zato što svi mi umiremo. Od toga ne možemo pobjeći. Ako je život šala, onda je smrt poanta te šale.
Vaši filmovi definitivno imaju elemente horora pa vas se često povezuje prvenstveno s tim žanrom. Što vi mislite o tome? Slažete li se s tim? Ne provodim puno vremena brinući se o tome što drugi ljudi misle. Mislim da se to jasno vidi u mojim filmovima.
Režirali ste kratki film kao jedan od 26 redatelja u sklopu projekta Abeceda smrti, koji se sastojao od 26 kratkih filmova o smrti. Jeste li uživali u tome? O čemu se radilo? Doista sam uživao snimajući svoj filmić, U for Unearthed. Ipak, radije bih da je bio dugometražan.
//www.youtube.com/embed/2u7FuTLl8q0
Nakon Izletnika režirali ste A Field In England. Negdje sam pročitala da film "podsjeća na klasične britanske horore, ali je po svojem tonu bliži odvažnijem, ali ipak metafizičkom brandu umjetničke mistifikacije". Možete li nam reći nešto o tom svom filmu? Nakon Izletnika želio sam snimiti film koji je u većoj mjeri eksperimentalan. Svi filmovi koje sam snimio reakcija su na prethodni i anticipacija idućeg.
A Field In England je prvi britanski film koji je istog dana izašao u kinima, na videu na zahtjev, na DVD-u i na digitalnoj televiziji Film4. Što mislite o takvoj vrsti distribucije – na svim kanalima i platformama u isto vrijeme? Volim da moji filmovi dopru do što većeg broja ljudi. U slučaju filma A Field In England, to je imalo smisla.
Vratimo se na Izletnike. Gdje ste pronašli inspiraciju za film? Jesu li Tina i Chris suvremeni Bonnie i Clyde na LSD-u, dvoje zaljubljenih psihopata? Jesu li oni metafora modernog vremena – ljudi koje je uništio sustav i koji jednog dana prijeđu granicu? Je li to vaša vizija budućeg života u suvremenom društvu? Oni su za mene i žrtve i nasilnici. Dio su problema ovog društva, ali ono ih je ujedno i stvorilo. Nevini su i pokvareni. Oni su današnji ljudi.
Koji su vam budući planovi? Uključuju li oni filmsku adaptaciju romana High Rise J. G. Ballarda, klasičnu priču o raspadu gradova? Pročitala sam da Jeremy Thomas, britanski producent, oskarovac, već više od 30 godina planira prenijeti Ballardovu knjigu na veliki ekran. Kakvim vidite taj film? High Rise vidim kao divnu noćnu moru. Staklo, beton, seks, krv i seks.
I za kraj, kako biste vi ukratko prepričali Izletnike? Kako biste ih predstavili publici koja će ih gledati na Zagreb Film Festivalu? Rekao bih: 'To je film od mnogih elemenata: Divovske olovke, Jebanje, Praznici, Mali psi i Ubojstva. Savršen film za odlazak na spoj. Film koji možete pogledati s roditeljima. Možda nije baš za malu djecu'.