Radi se o 36-godišnjem biologu čija su uža specijalnost – beskralježnjaci, baš poput ovog crvolikog parazita. Primijetio je da mu se u ustima pojavila kvržica koja se premještala. Budući da se bavi time, pomislio je da je to sjajno, pa je kolegama poslao e-mail s naslovom "Istraživački rad u mojim ustima".
Kad je glista "dopuzala" do prednjeg dijela njegovih usta, izvrnuo je usnu i uslikao je nekoliko puta te pokušao saznati o kojem se nametniku radi. Ispostavilo se da on inače napada stoku.
Onda je pozvao liječnika, oralnog kirurga koji mu je pregledao usta. Ovaj mu nije vjerovao da se radi o nametniku, nego o normalnoj promjeni boje na koži. Neko vrijeme su se natezali oko dijagnoze, da bi Allen napustio ordinaciju razočaran. "Izgubio sam vjeru u medicinsku profesiju", rekao je sebi. Probudio se sljedeće noći, u tri ujutro.
'Uradi sam' kirurgija
"Točkica" se ponovno pomaknula naprijed u njegovim ustima. I onda je shvatio da sam mora izvesti operaciju.
Probudio je suprugu Margaret Pizer, koja je inače komunikologinja, i dao joj u ruke baterijsku lampu da mu osvijetli usta. Uzeo je pincetu i nježno strugao sloj tanke kože u ustima dok nije došao do parazita. Izvukao ga je i ustanovio da je duži od dva centimetra. Kvrčio se od boli. Supruga mu je bila zgađena, a Allen je požurio na fakultet u pidžami. Parazita je smjestio u posudu koju je ispunio svojom slinom. Kad je stigao u laboratorij fakulteta, premjestio ga je u kontejner s etanolom kako bi ga sačuvao.
Izaziva gađenje kod svojih studenata
Identificirao je nametnika po nazivu Gongylonema pulchrum, što je kasnije potvrđeno DNK analizom.
Ispostavilo se da je Allen 13. zabilježeni slučaj u SAD-u koji je inficiran ovom vrstom parazita i da nije poznato kako ga je "zaradio" – jelom, pićem ili na neki treći način. Ovo je, inače, jedini znanstveni rad koji je Allen objavio u medicinskom časopisu, iako na fakultetu poučava brojne studente medicine. Kaže da je ovo "vrlo zabavna priča za studente" iako je "odvratna".
"Uvijek raspravljamo o stvarima koje bi oni trebali znati, kako bismo im dali sposobnost kritičkog promišljanja i mogućnost da vide stvari koje nisu uobičajene", zaključuje.