Zašto su jabuke toliko zdrave

Novo istraživanje objavljeno u časopisu BMC Microbiology značajno je doprinijelo razumijevanju zdravstvenih dobrobiti koje ostvarujemo svakodnevnim konzumiranjem jabuka, piše portal biologija.com.

21.1.2010.

Mikrobiolozi iz Državnog instituta za hranu sa Sveučilišta u Danskoj hranili su jednu skupinu štakora prehranom bogatom sirovim i kuhanim jabukama i jabukovim sokom, a drugu su stavljali na kontroliranu prehranu. Potom su analizirali sadržaj mikroorganizama u probavnom sustavu štakora kako bi utvrdili ima li konzumiranje jabuka kakav učinak na broj tzv. prijateljskih bakterija u probavnom sustavu, javlja biologija.com.hr.

"Neke su vrste bakterija na dobru glasu kad je riječ o dobrobitima koje pružaju zdravlju naše probave i mogu utjecati na potencijalni rizik od raka. Tijekom istraživanja suočili smo se s poznatim problemom - mnoge tipove bakterija ne možemo jednostavno uzgojiti u kulturi u laboratoriju", pojašnjava Tine Rask Licht, voditelj istraživanja. Stoga su znanstvenici koristili genetičke metode kako bi ispitali mikrobiološki sastav crijeva. 16S rRNK molekula je koja se nalazi jedino u bakterija i specifična je za pojedine sojeve. "Radeći na sekvencama molekula 16S rRNK izoliranim iz crijeva štakora i uspoređujući ih s poznatim 16S rRNA molekulama bakterija, uspjeli smo odrediti koji mikroorganizmi obitavaju u svakoj skupini štakora", dodaje.

"Otkrili smo da su štakori koji su jeli hranu bogatu pektinom, sastavnicom vlakana jabuka, imali povećan broj određenih bakterija moje mogu poboljšati zdravlje probavnog sustava", izjavio je Andrea Wilcks, jedan od istraživača. "Čini se da, kad se jabuke jedu redovito i tijekom duljeg vremenskog razdoblja, ove vrste bakterija pomažu u proizvodnji masnih kiselina koje osiguravaju idalne pH uvjete za održanje ravnoteže mikroorganizama. Također stvaraju i butirat, tvar koja je važno gorivo za stanice stijenke crijeva."

Potrebna su daljnja istraživanja kako bi se odredilo odgovara li ljudski probavni sustav na konzumaciju jabuka na jednak način kao i probavni sustav štakora, no ovi rezultati zasigurno upućuju na činjenicu da europsko najdraže voće ima zasluženo mjesto na svakodnevnom jelovniku, piše biologija.com.hr.