VIDEO: / Stvoren prvi umjetni oblik života!

21.5.2010.

Američki znanstvenik Craig Venter kreirao je u laboratoriju prvi sintetički oblik života, prenosi priopćenje časopisa ScienceJutarnji list.

Umjetna bakterija nazvana Synthia prvi je korak prema stvaranju sintetičkih mikroorganizama koji bi se koristili u proizvodnji biogoriva, kao gutači suvišnog ugljičnog dioksida iz atmosfere, za pročišćavanje vode te za dobivanje novih lijekova.

"Ovo je naš konačni trijumf. Ovo je prva sintetička stanica. Ovo je prvi put da smo počeli s informacijama iz kompjutora, koristili četiri slova genetskoga koda A, T, C i G kako bismo ispisali softver sastavljen od milijuna slova DNK te ga transplantirali u živu stanicu druge bakterije" rekao je Venter koji je o svom postignuću obavijestio i Bijelu kuću.

Craig Venter najpoznatiji je molekularni biolog današnjice. U travnju 2000. godine njegova bivša kompanija Celera Genomics prva je sekvencirala čovjekov genom.

Stvaranjem sintetičkog oblika života Venter je zaokupljen već cijelo desetljeće, a 2003. godine zajedno s nobelovcem Hamiltonom Smithom kreirao je prvi umjetni virus. Tada je i najavio stvaranje prvih sintetičkih bakterija.

Venterovo postignuće pozdravili su mnogi znanstvenici, no javili su se i kritičari koji u "rođenju" Synthije vide opasnu prekretnicu. Predstavnici Katoličke crkve već su ranije optužili Ventera da se "igra Boga“.