VANZEMALJCI EVOLUIRAJU NA SUSJEDNIM PLANETIMA: / Prema novom istraživanju to nije nemoguće, a dokazi tome kriju se u nama samima

Znanstvenici tvrde da bi se vanzemaljski život mogao razvijati na obližnjim planetima

15.4.2019.

Vanzemaljski život mogao bi se razvijati upravo ovog trenutka na planetima koji nisu toliko daleko, tvrde znanstvenici. Kako piše Independent, misteriozni svjetovi koji kruže oko zvijezda u susjedstvu mogli bi biti domovi za život unatoč teškim uvjetima za život koji se tamo mogu naći.

Otkada su otkriveni, stjenoviti egzoplaneti koji izgledaju poput našeg oduvijek su bili izvor uzbuđenja vezano za izvanzemaljski život. Međutim, nade su ublažene s obzirom na teške uvjete na tim svjetovima, od kojih su mnogi bombardirani velikom količinom zračenja. Primjerice, Proxima-b udaljen je samo 4,24 svjetlosne godine i sličan je Zemlji, no također ga pogođa i 250 puta više rendgenskog zračenja, a razine ultraljubičastog zračenja mogle bi biti smrtonosne.

Moguće je izdržati intenzivno zračenje

Ipak, novo znanstveno istraživanje sugerira da je moguće izdržati takvo bombardiranje, a dokazi za takvu tvrdnju znanstvenici nalaze u nama samima. Naime, ljudi su preživjeli unatoč tome što su u prošlosti bili pogođeni takvim uvjetima. Astronomi Lisa Kaltenegger i Jack O'Malley-James tvrde da se život na Zemlji pojavio tijekom "paljbe" zračenja koje je bilo još intenzivnije nego ono na Proximi-b i drugim obližnjim egzoplanetima. Prije oko 4 milijarde godina svijet je bio ono što istraživači opisuju kao "vrući nered", no istovremeno život je nekako pronašao način da se pokrene i razvija.

Prema tome, na drugim obližnjim planetima mogao bi se odvijati isti proces. Kako bi se usporedila sa Zemljom danas i u prošlosti, ispitana su i proučavana sva četiri obližnja egzoplaneta koja su potencijalno prikladna za život, Proxima-b, TRAPPIST-1e, Ross-128b i LHS-1140b. Znanstvenici su otkrili su da su planeti bili pod utjecajem daleko više UV zračenja nego što ih danas emitira naše vlastito sunce, ali to je također znatno manje nego u slučaju Zemlje prije 3,9 milijardi godina.

"S obzirom da je rana Zemlja bila naseljena pokazali smo da UV zračenje ne bi trebalo biti ograničavajući faktor za nastanjivost planeta koji kruže oko M zvijezda. Naši najbliži susjedni svjetovi ostaju zanimljive mete u potrazi za životom izvan našeg Sunčevog sustava", kažu znanstvenici.