U Mliječnoj stazi otkriveni svemirski 'vampiri'

U središtu Mliječne staze znanstvenici su prvi put pronašli tzv. svemirske 'vampire', zvijezde koje sišu život drugih zvijezda te se na taj način pomlađuju.

10.6.2011.

Novootkrivene zvijezde prozvane su plavim lutalicama, te izgledaju mlađe i plavije od ostalih zvijezda koje ih okružuju, a koje su nastale u isto vrijeme.

Znanstvenici smatraju da se one pomlađuju pomoću vodika koji 'kradu' drugim zvijezdama.

Iako se te kanibalske zvijezde obično nalaze u gustim skupinama zvijezda, znanstvenici su ih sada prvi put otkrili u srcu Mliječne staze, piše National Geographic.

'Iako se već duže vrijeme sumnja da u zadebljanju postoje plave lutalice, nitko nije imao predodžbu o njihovom broju. Sada napokon imamo potvrdu', izjavio je astronom Will Clarkson, s Indiana University u Bloomingtonu i University of California u Los Angelesu.

'Vampiri' u Mliječnoj stazi nastali drugačije?

Putem teleskopa Hubble astronomi su istražili oko 180.000 zvijezda u središnjem zadebljanju i njegovoj blizini, te su otkrili 42 neobično plave zvijezde koje izgledaju mnogo mlađe od ostalih. Smatraju da bi njih između 18 i 37, mogle biti plave lutalice stare od 10 do 11 milijardi godina.

Isto tako vjeruju da postoji mogućnost da plave lutalice nisu nastale u sudarima s drugim zvijezdama, već zahvaljujući isisavanju vodika iz svojih susjeda.

Prethodni članci:

arti-201104220547006 arti-201104150152006 arti-201102110437006