TEORETIČARI ZAVJERA SU IPAK U PRAVU? / Na rubu Sunčevog sustava stvarno bi se mogla nalaziti 'Super Zemlja'

Foto: Thinkstock, Stocktrek Images

Izgleda da bi jedan misteriozni veliki planet stvarno mogao biti na rubu sunčevog sustava, tvrde najnovija istraživanja

3.10.2018.
Thinkstock, Stocktrek Images

Astronomi su otkrili objekt udaljen od Sunca dva i pol puta više nego Pluton, što je novi dokaz u korist postojanja 'Planeta X', piše Daily Mail.

Još jedan objekt s neobičnom putanjom

Radi se o jednom od najudaljenijih tijela identificiranih unutar sunčevog gravitacijskog dosega. A njegova neuobičajena putanja podržava teoriju da na samom rubu našeg zvjezdanog sustava postoji ogroman, stjenovit svijet deset puta veći od Zemlje.

Nazvan 'Planet Devet', zamisao o njegovom postojanju prvi se put pojavila 2014., kada su dr. Scott Shappard i profesor Chad Trujillo tražili objašnjenje za neobičan klaster od šest malenih objekata u Kuiperovom pojasu, polju ledenih i stjenovitih objekata iza Neptuna. Svima njima putanje su bile nakrenute na isti način, što bi bilo nemoguće bez pomoći neke vanjske sile. Dr. Shappard i prof. Trujillo predložili su kao objašnjenje veliki planet koji vreba duboko u sjeni i utječe na putanje objekata koji mu se približe.

A sada je ista ekipa znanstvenika pronašla slično tijelo na čiju se putanju slično djeluje. Širine oko 300km, radi se od jednom od manjih patuljastih planeta. Od Sunca je udaljen oko 80 astronomskih jedinica, što je mjera koja se definira udaljenošću Zamlje i Sunca. Za usporedbu, Pluton je udaljen oko 34 AU. Nazvan 2015 TG387, ali poznatiji po imenu 'Goblin', objekt ima jako izduženu putanju, što znači da se nikada ne približi divovskim planetima Sunčevog sustava, kao što su Neptun i Jupiter, kako bi imao značajniju gravitacijsku interakciju s njima.

Mrvice kruha koje vode prema pravom cilju

"Ovi udaljeni objekti su poput mrvica kruha koji nas vode prema Planetu X", kaže dr. Sheppard iz Znanstvene institucije Carnegie. "Što ih više uspijemo pronaći bolje ćemo razumjeti vanjski Solarni sustav i moguće planet za kojeg mislimo da oblikuje njihove putanje, a to bi otkriće redefiniralo naše znanje o evoluciji Sunčevog sustava.

DEVETI PLANET: /

Astronomi pronašli nove dokaze kako se na rubu Sunčeva sustava skriva ogromni planet

DEVETI PLANET: /

Lokacija na nebu gdje 2015 TG387 dosiže svoj perihel (mjesto kada je najbliže Suncu) slično je lokacijama 2012 VP113, Sedne, i drugih najpoznatijih izuzetno dalekih transneptunskih objekata, što sugerira da ih nešto gura u sličan tip putanji.