Svijetu kakav znamo prijeti 'nepovratan kolaps', evo koji su glavni krivci!

Skupina znanstvenika upozorava da je svijet kakav znamo i u kojem živimo osuđen na propast te da mu u idućih nekoliko desetljeća prijeti "nepovratan kolaps".

16.3.2014.

Najnovije istraživanje koje je omogućio Goddard Space Flight Centre, a vodio primijenjeni matematičar Safa Motesharri ukazuje na to da je globalna industrijska civilizacija osuđena na katastrofu zbog pretjeranog iskorištavanja Zemljinih resursa.

"Proces uspona i propasti zapravo je ciklus koji se u povijesti ponavlja", stoji u tekstu koji će se objaviti u časopisu Ecological Economics.

Glavni krivci propasti

Kombinacija eksploatacije neodrživih resursa, nejednake raspodjele bogatstva i prekomjerne potrošnje resursa mogla bi dovesti do kolapsa industrijskog društva u roku od samo nekoliko desetljeća, kažu znanstvenici NASA-e. Istraživanje ukazuje na to da čak i dobro etablirane, napredne civilizacije mogu biti krhke i nestalne te kao primjer navode Rimsko carstvo.

Obrazac raslojavanja kada je bogatstvo posrijedi, poput sve većih razlika između bogatih i siromašnih te preveliko iskorištavanje postojećih resursa odigralo je važnu ulogu u propastima raznih društava u povijesti.

Kako spasiti svijet kakav znamo?

Da bi se katastrofa spriječila, NASA-ini znanstvenici preporučuju načine kojima bi se mogla uspostaviti pravednija raspodjela resursa, znatno smanjiti pretjerana potrošnja resursa te usporiti rast populacije u svijetu.

Zanimljivo je, piše britanski časopis Metro, da su stručnjaci koje je financirala NASA proveli višemjesečno istraživanje i potrošili mnogo novca kako bi zaključili da je teorija koju je u 18. stoljeću izložio engleski demograf i politički ekonomist Thomas Malthus - ispravna. Iako je Malthusova teorija odavno odbačena kao pogrešna, još je i u najrazvijenijim državama svijeta mnogi smatraju ispravnom i ulažu milijarde kako bi usporili rast stanovništva Afrike, Azije i Južne Amerike.

Alvin i vjeverice