Sunce će 2013. ugroziti Zemlju

Američka svemirska agencija predviđa da će 2013.

30.9.2011.

NASA-i znanstvenici objavili su da će 2013. godine zbog povećane aktivnosti Sunca Zemlju pogoditi niz geomagnetskih oluja. Naime, periodi u kojima je Sunce najaktivnije ponavljaju se svakih 11 godina.

Inače, geomagnetske oluje mogu stvarati probleme u radu satelita, mobitela te ometaju let zrakoplova.

Stručnjaci su 22. i 24. rujna zabilježili jake solarne baklje u blizini Sunčeve pjege AR1302, objavila je NASA a prenosi portal Network World. Tada je nastao val nabijenih čestica, koje su već stigle do Zemljine magnetosfere, a uzrokovale su snažnu geomagnetsku oluju, za koju znanstvenici procjenjuju da bi mogla trajati još nekoliko dana.

Riječ je o najvećem astronomskom događaju u zadnjih nekoliko godina. Američka svemirska agencija objavila je da će aktivnost sunčeve pjege AR1302, s vremenom opasti, ali će se u sljedećih nekoliko godina ponovo intenzivirati. U NASA-i su izračunali da će najizraženija biti 2013.

NASA-a je ovom objavom na neki način alarmirala javnost, i poslala upozorenje da će se Zemlja naći u nekoj vrsti "sunčeve" opasnosti.

Vezani članci:

arti-201109250036006 arti-201109240011006