Poznati znanstvenik upozorava: Ta cestica mogla bi izbrisati svemir

Poznati znanstvenik Stephen Hawking upozorio je kako je Bozja cestica nestabilna te bi mogla izazvati katastroficno vakuumsko nestajanje svemira.

8.9.2014.

U predgovoru svoje nove knjige Stephen Hawking je izrazio zabrinutost kako bi Bozja cestica otkrivena u CERN-u mogla izazvati unistenje ne samo Zemlje, nego i citavog svemira.

Hawking je zabrinut kako bi Bozja cestica mogla postati nestabilna jer ima zabrinjavajucu karakteristiku metastabilnosti na energijama iznad 100 milijardi gigaelektronvolta (GeV).

Vakuum koji se siri brzinom svjetlosti

"Ovo bi moglo znaciti kako ce svemir proci kroz katastroficno vakuumsko nestajanje, s mjehuricem pravog vakuuma koji se siri brzinom svjetlosti. To bi se moglo dogoditi u bilo kojem trenutku i ne bismo to mogli predvidjeti", napisao je znanstvenik.

No, nije tako jednostavno ubrzati cesticu do 100 milijardi GeV. Takav bi akcelerator morao biti veci od Zemlje i tesko da bi to netko financirao u sadasnjoj ekonomskoj situaciji, kaze Hawking.

Jednako tako, treba imati u vidu kako Hawking od pocetka nije bio pretjerano entuzijastican kad je u pitanju Bozja cestica. Izgubio je okladu na 100 dolara kad je pronadena, a i izjavio je kako fizika sad vise nije toliko zabavna. Zapravo je steta sto je otkrivena, smatra on.