POPUT SCENARIJA NEKOG SF FILMA: / Ovo što se dogodilo u jednom ruskom laboratoriju znači da bismo i mi mogli živjeti zauvijek

Foto: Wikimedia

Crvi zaleđeni u permafrostu prije 42.000 godina ponovo su oživjeli, tvrde znanstvenici.

29.7.2018.
Wikimedia

Stručnjaci su uspjeli povratiti dva oblića natrag u život nakon otapanja leda koji ih je Zatočio još u vrijeme dok su oko njih hodali mamuti, piše Daily Mail.

Nada za dugotrajno zaleđivanje ljudi

Eksperiment bi mogao predstavljati velik iskorak u područjima astrobiologije i kriogenike, jer dokazuje "sposobnost višestaničnih organizama da prežive dugotrajno zamrzavanje", tvrde znanstvenici. Kriogenika, koja premošćuje jaz između znanstvene fantastike i stvarnosti, je znanost koja radi na prekidu starenja ljudi tako da im na više godina zaledi tijela. Krajnji cilj je biti u stanju držati ljude na ledu stoljećima, dovoljno dugo da se razviju dugoročna istraživanja.

Oblići su vraćeni u život u petrijevoj zdjelici u laboratoriju moskovskog Instituta za znanost fizičko-kemijskih i bioloških svojstava tla. Ruski su znanstvenici surađivali s geoznanstvenicima Sveučilišta Princeton iz New Jerseya kako bi analizirali preko 300 zaleđenih crva kako bi pronašli prikladne kandidate. Samo su dva oblića zadovoljavala uvjete. Jedan je pronađen u permafrostu u blizini ruske rijeke Alazeje 2015., a vjeruje se da je star 41.700 godina. Drugi je pak uzet još 2002. iz drevne vjeveričjeg brloga u u Duvani Jaru kod rijeke Kolime, te je star oko 32.000 godina. Oba su nalazišta u Jakutsku, poznatom kao najhladnije područje Rusije.

Višestanični organizmi 'stari' desetke tisuća godina

"Nakon otapanja, oblići su pokazivali znakove života - počeli su se kretati i jesti", navodi se u znanstvenom izvješću. Međunarodna ekipa znanstvenika tvrdi kako ovaj najnoviji uspjeh demonstrira "sposobnost višestaničnih organizama da prežive dugo vremena, desetke tisuća godina, u stanju prirodne kriokonzervacije".

ZNANSTVENICI: /

‘Ovi organizmi su bili zaleđeni milenijima, sada će oživjeti. Nismo sigurni trebamo li paničariti’

ZNANSTVENICI: /

"Očito je da ova mogućnost sugerira da oblići iz pleistovena imaju neke adaptivne mehanizme koji bi mogli biti od znanstvene i praktične važnosti za viže znanstvenih polja, poput kriomedicine, kriobiologije i astrobiologije", napisali su znanstvenici u izvješću objavljenom u časopisu Doklady Biological Sciences.