OTKRIVEN NOVI PLANET NA KOJEM BI MOGLO BITI ŽIVOTA: / Od nas je udaljen 'samo' 111 svjetlosnih godina, a možda ima i tekuću vodu

Malo znani planet udaljen 111 svjetlosnih godina mogao bi biti "uvećana verzija Zemlje"na kojoj, moguće, postoji život, tvrde nova istraživanja.

7.12.2017.

Udaljeni egzoplanet znan kao K2-18b opisan je kao potencijalna 'superzemlja' - veliki planet stjenovite površine koji bi potencijalno mogao imati uvjete za život, piše Independent.

Orbitira unutar nastanjive zone svoje zvijezde, što znači da bi na površini mogao imati tekuću vodu, što je ujedno i ključna komponenta za postojanje života onakvog kakvog ga mi poznajemo.

Crveni patuljak

Planet su istražili znanstvenici s Teksaškog sveučilišta u Scarboroughu i Sveučilišta u Montrealu, koristeći podatke iz Europske južne zvjezdarnice (ESO).

Otkrili su i da planet ima susjeda, nazvanog K2-18c.

Oba planeta orbitiraju oko crvenog patuljka K2-18, koji se nalazi u zviježđu lava, 111 svjetlosnih godina od Zemlje.

"Ogroman je uspjeh to što smo mogli izmjeriti masu i gustoću K2-18b, ali to što smo otkrili još jedan planet je sreća je jednako uzbudljivo", kaže vodeći autor Ryan Cloutier, sa Sveučilišta u Montrealu.

Znanstvenici su istraživali je li površina novog planeta stjenovita, poput Zemljine, ili plinovita, poput Neptunove. Da bi u tome i uspjeli koristili su instrument HARPS (High Accuracy Radial Velocity Planet Searcher) tražitelj planeta koji vrlo precizno mjeri 'radijalnu brzinu' zvijezda, na koju utječe prisustvo planeta.

Saznali su kako planet najvjerojatnije ima stjenovitu površinu s plinovitom atmosferom, poput Zemlje, samo što je veći, no moglo bi se raditi i o većinom vodenom planetu s debelim ledenim pokrovom, tako da je potrebno daljnje istraživanje.

Novootkriveni planet bliže je zvijezdi, što znači da je vjerojatno prevruć da bi na njemu bilo života.

Gužva za istraživanja

OTKRIVENE DVIJE POTENCIJALNO NASTANJIVE ‘SUPER ZEMLJE’: Kruže oko zvijezde poput našeg Sunca

OTKRIVENE DVIJE POTENCIJALNO NASTANJIVE 'SUPER ZEMLJE': /

Kruže oko zvijezde poput našeg Sunca

OTKRIVENE DVIJE POTENCIJALNO NASTANJIVE 'SUPER ZEMLJE': /

Kruže oko zvijezde poput našeg Sunca

Atmosferu K2-18b dodatno će ispitati NASA-in svemirski teleskop James Webb nakon lansiranja 2019.

"Postoji dosta zahtjeva za korištenjem tog teleskopa, pa morate pažljivo birati koje ćete egzoplanete promatrati", kaže suautor studije profesor Rene Doyon, isto sa Montrealskog sveučilišta.

"K2-18b je trenutno jedna od najboljih planeta za atmosferska proučavanja, pa će biti blizu vrha popisa."

Alvin i vjeverice