Otkrili 18 planeta koji kruže oko umirućih zvijezda

5.12.2011.

Ovo otkriće je važno jer predstavlja drugo najveće otkriće grupe planeta nakon Keplerove misije, i prvo ovakve vrste otkriveno sa Zemlje. Otkriće bi moglo pomoći znanstvenicima da bolje razumiju porijeklo našeg Sunca i njegovih planeta.

Johnson je do otkrića došao nakon što je sa svojim timom deset godina proučavao više od 300 solarnih sustava, i to uz pomoć moćnog teleskopa u obesrvatoriju W.M. Keck na Havajima.

Kako piše Daily Mail, Johnson se u istraživanju fokusirao na zvijezde koje su 1,5 puta veće od našeg Sunca. Te zvijezde su upravo prošle glavni period svog života pa se zovu 'umirovljene' zvijezde. Oko njih je pronašao planete veličine Jupitera sastavljene od plina, koji su od zvijezda udaljeni u prosjeku za 30 posto bliže od sunčeve blizine Zemlji.

Ti planeti kreću se u jednostavnom krugu oko svojih velikih zvijezda, za razliku od našeg solarnog sistema u kojem se planeti kreću u širokoj eliptičnoj putanji. Znanstvenici vjeruju da se ovi planeti formiraju u blizini nove zvijezde oko 'sjemena' čestica koje akumuliraju oblake plina i prašine.

Otkriće je objavljeno u prosinačkom broju časopisa Astrophysical Journal Supplement Series.