NOVA SUPERZEMLJA: / U našem kozmičkom susjedstvu nalazi se sustav u kojem bi moglo biti života

Foto: NASA / Ames / JPL-Caltech
23.1.2017.
NASA / Ames / JPL-Caltech

Kane, jedan od vodećih "lovaca na planete", fokusirao se na zvijezdu GJ 628, udaljenu 14 svjetlosnih godina od Zemlje oko koje kruže tri planeta, a Kaneovo istraživanje pokazalo je da se jedan od njih nalazi u nastanjivoj zoni, a sve tri se mogu karekterizirati kao "superzemlje", piše Sci-News.

"Planetarni sustav oko zvijezde Wolf 1061 je važan jer je jako blizu i pruža nam mogućnost da u budućnosti ustanovimo postoji li tamo život", rekao je Kane.

Jedna od tri planeta, Wolf 1061c, nalazi sa u nastanjivoj zoni. Riječ je o "superzemlji", čiji je promjer veći za 64% od naše planete.

MALA SUPER-ZEMLJA, NEPOGODNA ZA ŽIVOT: /

Otkriven egzoplanet mase pet puta veće od Zemljine

MALA SUPER-ZEMLJA, NEPOGODNA ZA ŽIVOT: /

Otkriven egzoplanet mase pet puta veće od Zemljine

"Kada tražimo planete na kojima bi moglo biti života, jedan od prvih uvjeta koji mora ispunjavati je da se nalazi u nastanjivoj zoni. To znači da mora biti jako sličan Zemlji. Mora biti stjenovit i nalaziti se na optimalnoj udaljenosti od svoje zvijezde. Ako je preblizu, zbog vrućine će život biti nemoguć, kao na Veneri, koja je vjerojatno nekada imala mora i oceane poput Zemlje, ali su oni isparili. Ako je predaleko, bit će prehladno i voda bi bila smrznuta, kao na Marsu", rekao je Kane.

Totalni klimatološki kaos

"Dobili smo sedam godina precizne, automatizirane fotometrija koji otkriva da se planet okrene oko zvijezde za 89,3 dana", dodaje

Prema otkriću njegovog tima, Wolf 1061 ima samo 1% svjetlosti našeg Sunca, a efektivna temperatura joj je 3,032 stupnjeva Celzijusa.

No, Kane ipak nije optimist kada je u pitanju život na planeti Wolf 1061c.

"Vjerojatno je riječ o planetu sličnijem Veneri, a loša vijest je da smo uočili da su klimatske promjene na njemu izuzetno česte i burne. Znači da tamo vjerojatno vlada pravi kaos, jer se planet jako brzo zagrijava i hladi. No, za sve ovo trebat ćemo dodatne informacije koje ćemo dobiti u budućnosti, a mnogo će nam pomoći novi teleskop James Webb", dodao je Kane.