Nevjerojatno otkriće o Zemljinoj unutrašnjosti!

Znanstvenici su proveli istraživanje u kojem su željezov oksid podvrgnuli uvjetima poput onih kojima je izložen u Zemljinoj unutrašnjosti.

21.12.2011.

To je neuobičajeno budući da podvrgavanje takvim promjenama kod materijala gotovo uvijek prati promjena njihove strukture i oblika. Naime, željezov oksid zagrijan na 1.650 Celzijevih stupnjeva i pod tlakom koji je 690.000 puta veći od atmosferskog.

Inače, željezov oksid zajedno s magnezijem čini većinu Zemljine unutrašnjosti, a ovakvim je uvjetima svakodnevno izložen.

Ovakvo otkriće izuzetno je važno za dublje shvaćanje utjecaja Zemljine jezgre na magnetno polje oko našeg planeta, piše BBC.

Podvrgnuli ga još većoj temperaturi!

Tim znanstvenika s Instituta Carnegie u Washingtonu ponovio je eksperiment s istim materijalom, no ovaj put su ga podvrgnuli još većoj temperaturi od čak 2.200 Celzijevih stupnjeva i tlaku 1,4 milijuna puta većem od atmosferskog. Nakon toga su došli do nevjerojatnih saznanja.

Naime, ovaj metal može, ovisno o temperaturi i tlaku, biti i izolator i vodič elektriciteta, i to sve tako da uopće ne mijenja agregatno stanje.