NEMA NAM POMOĆI: / NASA izvela zastrašujuću simulaciju; Na 'udaru' se našla i Hrvatska

Foto: NASA

Četverodnevnom simulacijom NASA je utvrdila da ne postoji način da se obranimo od toga da asteroid uništi Europu

4.5.2021.
NASA

NASA je protekloga tjedna izvela četverodnevnu simulaciju udara asteroida u Zemlju, pokušavajući naći način da se obranimo, ako do toga dođe. No, Business Insider piše da su rezultati simulacije pokazali da znanstvenici nisu našli način kako spriječiti udar, a kao jedino rješenje za zaštitu čovječanstva navodi se evakuacija područja u koje bi asteroid udario.

Bez rješenja

Prvog dana simulacije, koji je imaginarno bio 19. travnja, znanstvenici su otkrili asteroid koji se kreće prema Zemlji, nazvali ga 2021PDC te procijenili da će udariti Zemlju 20. listopada. Drugog dana simulacije, prebacili su se u stvarno vrijeme, početak svibnja, te zaključili kako će ogromna svemirska gromada sigurno udariti u Zemlju negdje na području istočne Europe ili Sjeverne Afrike.

Potom su krenuli tražiti rješenje kako izbjeći katastrofu. Jedan od prijedloga bio je poslati raketu da uništi asteroid ili ga barem skrene s putanje, ali su zaključili da za to nemaju dovoljno vremena. Druga ideja bila je gađati asteroid nuklearnim oružjem, ali nisu mogli utvrditi koliko bi takva obrana bila efikasna.

Preostaje jedino nada

Treći dan simulacije, znanstvenici su skočili na posljednji dan lipnja te objavili nove prognoze o mjestu udara asteroida, koje su obuhvaćale područje Njemačke, Austrije, Češke, Slovenije i - Hrvatske. Dan kasnije, zaključili su da asteroid pada između Njemačke, Austrije i Češke, pri čemu bi se oslobodila velika količina energije, kao pri eksploziji velike nuklearne bombe, što bi ostavilo razorne posljedice, koje bi se osjetile i u Hrvatskoj.

Iako eksperimentom nisu našli učinkovit način obrane od prijetnji iz svemira, u NASA-i tvrde da ovakve vježbe pomažu boljoj komunikaciji “zajednice planetarne obrane”, što je nužno za dobru koordinaciju u slučaju stvarne opasnosti. Iako velik broj asteroida redovito prolazi pored Zemlje i ne predstavlja opasnost, svi se nadaju da do ovakvog scenarija neće doći; barem ne u bližoj budućnosti.