Naša znanstvenica dobila 1,5 mil. eura za istraživanje crnih rupa!

8.10.2013.

Nakon diplome iz fizike na zagrebačkom PMF-u, Vernesa Smolčić se deset godina školovala, usavršavala, istraživala na nekim od najboljih mjesta na svijetu za učenje o astrofizici, poput Instituta Max Planck, Princetona, Caltecha... U veljači ove godine vratila se na Fizički odsjek PMF-a, instituciju u kojoj želi izgraditi centar izvrsnosti u izvangalaktičkoj astrofizici ravan najboljim europskim institutima.

U opširnom intervjuu za Večernji list Smolčić je otkrila kako se potpis na projekt očekuje u rujnu ili listopadu, a početak projekta početkom 2014. godine. "U ovom trenutku imam jednog postdiplomskog studenta, dvije sam postdoktorske pozicije oglasila sa 1. rujna, imam otvorenu jednu postdiplomsku, a za godinu dana otvorit ću još jednu postdiplomsku i postdoktorsku poziciju", kazala je Smolčić.

Za projekt joj je odobreno oko 400 sati opažanja na najboljem radioteleskopu na svijetu ('Jansky Very Large Array') koji se nalazi u Novom Meksiku, a jedno od očekivanja je da će u polju kojeg će istraživati otkriti nekih desetak tisuća novih galaksija koje zrače u radiopodručju.

"Dakle, iz te slike u radiovalnom području i broja galaksija koje ćemo otkriti moći ćemo odgovoriti na pitanje kako se galaksije razvijaju i postoji li, primjerice, neka nova vrsta galaksija koja je možda istraživačima promakla u prošlosti jer nam instrumenti nisu bili dovoljno osjetljivi", objasnila je Smolčić.

Bavit će se i pitanjem jesu li galaksije posljedica postojanja crnih rupa ili je postojanje galaksija prouzročilo njihov nastanak.