MARS VIĐEN KAO NIKADA DO SADA: / Rover Curiosity snimio nevjerojatnu panoramu, izgleda neobično poznato ljudskim očima

Foto: Screenshot

Neobičan panoramski pogled poslan s površine crvenog planeta stvoren je korištenjem snimki koje je napravio NASA-in rover Curiosity.

2.2.2018.
Screenshot

Novoobjavljena snimka Marsa otkriva teren jednog od naših najbližih svemirskih susjeda, koji je dom istraživačkom vozilu Curiosity još od kada je sletilo u Krater Gale 2012. godine, piše Daily Mail.

Mars poput Zemlje

Jedna od kamera snimila je 16 pojedinačnih prizora koji pokazuju različite točke njegovog putovanja, viđenih s vrha Grebena Vere Rubin, a koje su zatim spojene zajedno u jednu impozantnu snimku. Zahvaljujući zgodnim vizualnim efektima koji daju blavkastu nijansu, a ne karakteristično hrđavo crvenu koja se obično povezuje s Marsom, prizor djeluje neobično poznato očima Zemljana.

Ovu panoramu objavio je NASA-in Laboratorij za mlazni pogon (JPL) iz Pasadene, a na njoj vidi prikaz roverovog puta uz vanjski rub kratera, iako su sve fotografije od kojih je načinjena snimka nastale 25. listopada 2017.

Nastala na visini od 327 metara, snimka prikazuje krater, koji je star između 3,5 i 3,8 milijardi godina i veličine je 154km u promjeru. Većinu obzora čini sjeverni rub kratera, oko dva kilometra iznad rovera. Zbog nevjerojatno rijetke atmosfere, na snimci se u pozadini može vidjeti i planina udaljena preko 80 kilometara.

Osim što je spojila snimke zajedno u jednu, NASA je i prilagodila količinu bijele boje tako da boja stijenovitih kosina i ravnih površina u unutrašnjosti gratera izgleda kako bi izgledala pod dnevnim svjetlom na Zemlji.

Prikaz cijele dosadašnje misije

Foto: Screenshot

"Iako se Curiosity neumorno penje već pet godina, ovo je prvi put da smo mogli pogledati unatrag i vidjeti cijelu misiju kako se prostire pod nama", naveo je u pisanoj izjavi znanstvenik koji sudjeluju u projektu Ashwin Vasavada. "S našeg položaja na Grebenu Vere rubin širi se ogromna ravnica dna kratera sve do spektakularnog planinskog lanca koji čini sjeverni rub kratera."

KAO DA SE OKREĆETE OKO SEBE: /