Ljudi ipak nisu pametni koliko su mislili da jesu

Konsenzus među znanstvenicima da ljudski mozak sadrži 100 milijardi neurona ipak nije točan, dokazali su znanstvenici okupljeni u timu dr. Suzane Herculano-Houzel.

2.3.2012.

Brazilska neuroznanstvenica dr. Suzana Herculano-Houzel je zajedno s kolegama u velikom istraživanju prebrojila neurone mozga tako da je od četiri mozga napravila 'juhu' i prebrojila neuronske stanice. Mozgovi su pripadali muškaracima u dobi od 50, 51, 54 i 71 godinu, koji su donirali svoje organe u svrhu znanstvenih istraživanja, a ni jedan od njih nije umro od posljedica neke neurološke bolesti, piše Daily Mail.

"Ustanovili smo da prosječan ljudski mozak ima oko 86 milijardi neurona. Iako može zvučati da je 14 milijardi mala razlika, to je broj neurona u mozgu babuna, odnosno polovica broja neurona koje sadrži mozak gorile", kazala je dr. Herculano-Houzel za časopis Nature.

Kontroverzna metoda

Što se tiče postupka kojim je došla do ovih zaključaka, znanstvenica je otkrila da joj je trebalo nekoliko mjeseci da se pomiri s idejom da ljudske mozgove pretvori u 'juhu'. "To je samo još jedna metoda koja nije mnogo gora od toga da se nečiji mozak sjecka na djeliće", kazala je.

Iako je istraživanje pokazalo da je snaga ljudskog mozga precijenjena, i dalje smo superiorni nad primatima jer imamo više neurona mozga zaduženih za mentalne procese i ponašanje u cijelosti, poručuju znanstvenici.