Znate li objasniti što znači otkriće 'božje čestice'?

Moguće otkriće Higgsova bozona u CERN-u je očito od ogromne važnosti za naše razumijevanje svemira, ali kako objasniti 'božju česticu' odvjetniku, djetetu ili potpunom idiotu?

5.7.2012.

Nakon pokusa i događanja u CERN-u svi pričaju o 'božjoj čestici', no što ako vas netko zatraži da mu objasnite što je to? Tu veliku ulogu igra činjenica radi li se o učeniku koji je dobar u fizici ili jednostavno želite impresionirati nekoga.

Za izmorene i neispavane roditelje:: Ako su sastavni dijelovi materije razigrana djeca, tada bi Higgsovo polje bilo kao jedna od onih rupa ispod tobogana koje su u potpunosti ispunjene šarenim lopticama, a svaka šarena loptica predstavlja 'božju česticu', koja sprječava da vaše dijete ne propadne na 'dno' svemira.

Za ljude koje pokušavate impresionirati: Higgsov bozon je elementarna čestica prvi puta spomenuta 1962. godine, kao mogući nusprodukt mehanizma kojime, hipotetski, sveprisutno kvantno polje (takozvana Higgsova polja) daje masu osnovnim česticama. Konkretnije, u standardnom modelu fizike čestica, postojanje Higgsova bozona objašnjava kako se spontano lomljenje elektroslabih čestica odvija u prirodi.

Za studenta Hrvatskog jezika: Higgsov bozon jest vrsta subatomske interpunkcije s težinom negdje između jako malenog zareza i nevidljive točke. Bez toga svemir bi bio samo besmisleni oblak nepovezanih naklapanja.

Za dijete na zadnjem sjedištu automobila: To je čestica koju su znanstvenici tražili jer su znali da bez nje svemir ne bi mogao postojati. Bez Higgsovog bozona ostale čestice ne bi imale masu i nastavile bi se kretati svemirom brzinom svjetlosti, baš kao i fotoni....Zato jer sam ja rekao da bi to bilo tako i ako me još jednom pitaš 'Zašto?', nećemo stati u trgovinu s igračkama!...