ISTRAŽIVANJE KOJE OBEĆAVA: / Matične stanice iz pupkovine značajno povećavaju šansu preživljavanja Covid-19 bolesnika

Foto: Ilustracija: Shutterstock

Znanstvenici su otkrili da bi liječenje matičnim stanicama moglo značajno smanjiti smrtnost i težinu bolesti kod oboljelih od Covida-19

5.1.2021.
Ilustracija: Shutterstock

Eksperimentalno liječenje koje uključuje matične stanice iz pupčane vrpce mogao bi značajno smanjiti smrtnost i ubrzati vrijeme oporavka za pacijente koji pate od najtežeg oblika Covida-19, sugerira nova studija, piše Independent.

Američki istraživači izvijestili su o 91-postotnoj stopi preživljavanja kod ozbiljno bolesnih pacijenata koji su dobili infuziju matičnih stanica, u usporedbi s 42 posto u drugoj skupini koja nije primila liječenje.

Studija koju su proveli znanstvenici s Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Miamiju Miller otkrila je da je 100 posto pacijenata mlađih od 85 godina ostalo živo mjesec dana nakon liječenja mezenhimskim pupčanim matičnim stanicama. Istraživači su također rekli kako se čini da je liječenje sigurno te da nisu zabilježili ozbiljne nuspojave.

ZABRINJAVAJUĆI OTKRIĆE: /

Mutirani soj virusa vjerojatno će izazvati više smrti; Znanstvenici pozivaju na brže cijepljenje

ZABRINJAVAJUĆI OTKRIĆE: /

Dvostruko slijepa studija

U studiji, objavljenoj u časopisu Stem Cells Translational Medicine, sudjelovala su 24 pacijenta. Svaki od njih je primio dvije infuzije u nekoliko dana razmaka ili matičnih stanica ili placebo.

"Bila je to dvostruko slijepa studija. Liječnici i pacijenti nisu znali što se ubrizgava", rekao je dr. Camillo Ricordi, direktor Instituta za istraživanje dijabetesa (DRI) i Centra za transplantaciju stanica na Medicinskom fakultetu Sveučilišta Miami Miller. "Dvije infuzije od 100 milijuna matičnih stanica isporučene su u roku od tri dana, za ukupno 200 milijuna stanica kod svakog ispitanika u liječenoj skupini", rekao je.

Dodao je da pupčana vrpca sadrži mezenhimske matične stanice, koje se mogu proširiti iz jedne pupkovine i pružiti terapeutske doze za preko 10.000 pacijenata. "To je jedinstveni resurs stanica koje se istražuju radi njihove moguće upotrebe u aplikacijama staničnom terapijom svaki put kad morate modulirati imunološki odgovor ili upalni odgovor", objasnio je.

Važno i za druge bolesti

Giacomo Lanzoni, vodeći autor rada i docent na Institutu za istraživanje dijabetesa, rekao je da su nalazi "kritično važni ne samo za Covid-19, već i za druge bolesti koje karakteriziraju aberantni i hiperinflamatorni imunološki odgovori, poput autoimunog dijabetesa tipa 1 ".

"Ako bismo mogli uliti ove stanice na početku dijabetesa tipa 1, možda bismo mogli blokirati napredovanje autoimunosti kod novodijagnosticiranih pacijenata i napredovanje komplikacija kod pacijenata koji su dugoročno pogođeni bolešću", dodao je.

Sljedeća faza istraživanja proučit će utjecaj matičnih stanica na pacijente s pogoršanim, ali još uvijek ne ozbiljnim Covidom-19, kako bi se utvrdilo zaustavlja li liječenje napredovanje bolesti.

Situaciju s koronavirusom u Hrvatskoj i svijetu iz minute u minutu možete pratiti OVDJE.