VIDEO: / Solarna baklja uzrokovat će geomagnetsku oluju, odgođen let u svemir

Idućih dana se očekuje geomagnetska oluja u Zemljinom magnetskom polju uzrokovana plazmom koju je baklja izbacila sa Sunca, a koja bi, upozoravaju iz NASA-e, mogla uzrokovati probleme na Zemlji.

8.1.2014.

Kako je priopćila NASA, u utorak 7. siječnja snimljene su prve dvije solarne baklje na Suncu u 2014. godini. Erupcija solarne baklje dogodila se u skupini Sunčevih pjega nazvanih AR1944, koja je trenutno okrenuta izravno prema Zemlji, tako da se idućih dana očekuje geomagnetska oluja u Zemljinom magnetskom polju koja bi, upozoravaju iz NASA-e, mogla uzrokovati telekomunikacijske probleme, pa čak i probleme u opskrbi električnom energijom.

Video koji je objavila NASA snimio je njezin satelit Solar Dynamics Observatory. Skupina Sunčevih pjega AR1944 jedna je od najvećih koje su zamijećene u posljednjih desetak godina, kažu u NASA-i. Riječ je o pjegi sedam puta većoj od Zemlje.

Otkazan let

Zbog mogućeg svemirskog "nevremena" otkazan je let komercijalne privatne svemirske kompanije "Orbital Sciences", koji je na Međuanrodnu svemirsku stanicu trebao dostaviti namirnice. Kompanija je zabrinuta da bi moglo doći do problema s njezinom robotskom letjelicom Cygnus, koju će do ISS-a ponijeti raketa Antares.