Zagrebački električni tramvaj će se uskoro izdvojiti iz Zagrebačkog holdinga te funckionirati kao samostalno poduzeće.
Nakon osam godina će tako u Holdingu čelništvo ZET-a polagati račune izravno gradskoj upravi i gradonačelniku Milanu Bandiću.
"ZET se svakako sufinancira iz gradskog proračuna, a budući da je riječ o velikoj tvrtki, nema razloga da i ne funkcionira sam za sebe", kazala je Mirka Jozić, pročelnica za gospodarstvo.
Objasnila je kako će se tvrtka na taj način lakše restruktuirati kako bi stala na zdrave noge.
U Holdingu su također zadovoljni jer neće morati novčano pomagati tvrtku koja je svake godine stvarala veliki minus.
Grad je ZET-u prije uplaćivao 750 milijuna kuna subvencije, koliko se planira uložiti i u 2014., a ZET je za poslovanje 2012. trebao 1,5 milijardi kuna godišnje. Prema dosadašnjem modelu su zaradili manje od 300 milijuna od prodaje karata.
Da su im hitno potrebne promjene, najavljivao je i Slobodan Ljubičić otkad je došao na čelo Holdinga, a jedan od prvih poteza je bilo ukidanje SMS kupnje karata.
Nedavno su iz ZET-a najavili pojačane kontrole u tramvajima zbog švercanja, a do početka ljeta se očekuju niže cijene karata.