Gradivo ovim učenicima nikad zanimljivije.
I Mario, učenik zagrebačke Elektrostrojarske škole, pozorno prati predavanje.
"Izdvojio bih ono sa prezervativima, kako se postavljaju i to. To ti je bilo najkorisnije? Da. A ostale teme? A ostalo nisam baš pratio", rekao je učenik Mario.
Njegova razrednica ne bježi od zdravstvenih tema pa ni onih koji se tiču spolnosti.
"Ne radim baš sve sadržaje nego napravim izvjestan izbor tema s obzirom da smo mi škola u kojoj su dečki i da su orijentirani na stručna znanja", rekla je profesorica Dijana Hršak.
"Mnoge škole u Hrvatskoj ne provode program zdravstvenoga odgoja ili ga provode tek djelomično. U strahu od otkaza ili inspekcije i nastavnici i ravnatelji o tome šute", naglasila je Marina Maričić.
"Ne, nisam provodila zdravstveni odgoj. Nastavnica sam u gimnaziji. Zašto nisam provodila? Jednostavno nemamo vremena. Ako ćemo iskreno, velik je problem i u sadržaju. Smatram da nastavnik nije taj koji će s njima razgovarati o seksualnom odgoju. Ne osjećam se kompetentnom o tome s njima razgovarati", kazala je nastavnica.
Zdravstveni odgoj mnogi nastavnici shvaćaju kao dodatni posao koji im nije plaćen.
"Eventualno jedan kolega i jedna kolegica to provode, a svi ostali bavimo se onim izvornim nastavničkim poslovima", dodala je nastavnica.
I tako je najveća reforma u obrazovnom sustavu u mandatu koalicijske vlade, kako je često govorio aktualni ministar Jovanović, u mnogim školama zaživjela samo na papiru.