Novo ili rabljeno vozilo, u većini slučajeva kupca određuje cijena,a na nju će od 1. srpnja znatno utjecati poseban porez, odnosno, trošarina.
Za trgovce je ovo veliki obrat. Kubikaža više nije važna, a emisija ugljičnog dioksida koja je dosad bila pitanje ekološke svijesti, od srpnja znatno utječe na cijenu. 120 grama ugljičnog dioksida je prvi prag boli, kažu trgovci, dok će iznad 130 grama Co2 biti značajniji udar.
Samim tim što su rabljena, za takva se vozila dosad plaćao poseban porez koji je ovisio o kubikaži. Sada, tvrde trgovci, nema takve diskriminacije. Princip je više zagađuješ - više plaćaš.
Uz ekologiju, potiče se i europska proizvodnja, carine na automobile potpuno izrađene u
Europi nema, japanska će se vozila cariniti s deset, a korejska, ovisno o količini europskih dijelova imat će carinu od 2, 5, i 10 posto. U ministarstvu zaštite okoliša, pripremaju još neke poticaje.
Vozači koji automobil kupe nakon ulaska u Uniju, dakle onaj na kojega trošarina plaćena, a potom ga izvezu, odnosno prodaju van zemlje, trošarinu će - dobiti natrag.