Multimilijarder Jeff Bezos, osnivač i vlasnik Amazona, dogovorio je kupnju perjanice američkog novinarstva, Washington Posta za 250 milijuna dolara, javljaju svjetski mediji.
Bezos, kojeg smatraju vizionarom koji je transformirao internetsku prodaju, Washington Post kupuje u privatnom svojstvu i list neće biti dio Amazona.
Washington Post je bio u vlasništvu obitelji Graham 80 godina.
"Izazovi pred novinskom industrijom nagnali su nas na razmišljanje postoji li možda vlasnik koji bi bio bolji za Post", kazao je predsjednik Upravnog odbora Posta, Donald Graham, čiji je djed kupio list 1933. godine. "Poslovna i tehnološka genijalnost Jeffa Bezosa, njegov pristup i karakter, čine ga jedinstveno dobrim novim vlasnikom Posta", dodao je.
Perjanici američkog novinarstva, najpoznatijeg po otkrivanju skandala Watergate i rušenju Richarda Nixona s vlasti, posljednjih godina pada naklada, posebno među mlađim čitateljstvom. Post je lani bio tek sedmi najčitaniji dnevnik u Sjedinjenim Državama s tiražom od 474 tisuće primjeraka. List je dosad dobio 47 Pulitzerovih nagrada.
U otvorenom pismu postavljenom na internetskoj stranici Posta, Bezos je objavio da ne misli voditi list na svakodnevnoj bazi i smirio je nervozne zaposlenike rekavši da neće ići u promjene tradicionalnih vrednota Posta.
"Naravno, bit će promjena u godinama koje dolaze. Internet transformira gotovo svaki segment novinskog biznisa, skraćuje ciklus vijesti, nagriza dugogodišnje pouzdane izvore, omogućava novu vrstu natjecanja, među kojima neka ne zahtijevaju nikakve troškove u prikupljanju informacija", napisao je Bezos, dodavši da još ne zna pouzdano kakve će promjene donijeti u Post.
Prodaja bi trebala biti zaključena u sljedećih 60 dana.
Ovo je druga prodaja nekog velikog američkog lista u samo nekoliko dana. Tijekom vikenda New York Times je objavio da je prodao još jednu ikonu američkog pisanog novinarstva, Boston Globe, za 70 milijuna dolara. Kupac je John W. Henry, vlasnik bejzbolske momčadi Boston Red Sox.
Američki mediji pišu kako ove dvije prodaje simboliziraju kako se dramatično mijenja i razvija novinska industrija. Čitatelji se sve više okreću digitalnim medijima, upravo onome što je Bezosova specijalnost, a novinama pada tiraža. U pokušaju borbe s time vlasnici novina eksperimentiraju s novim idejama, novim načinima oglašavanja ili prodaju novine.