ZAGREB - Dan uoči stravične željezničke nesreće u Rudinama 24. srpnja, kada je iz tračnica iskliznuo nagibni vlak i u smrt odveo šestero putnika, strojovođa koji je u njemu krenuo iz Splita prijavio je kako je vlak tijekom putovanja imao problema s nagibnim mehanizmom, doznaje Večernji list.
Poruka o smetnji upravljanja elektronike, naveo je strojovođa, javila se nekoliko puta tijekom vožnje, a problem je riješen resetiranjem tipkom na upravljačkom stolu.
Ovaj podatak naveden je u dokumentu, do kojeg su došli novinari Večernjeg lista, s datumom 3. kolovoza. Dokument sadrži izvješće o provedenom postupku rješavanja kvara nagibne tehnike DMV-a 7123 HŽ-ove tvrtke Održavanje vučnih vozila, zadužene za servisiranje vlakova.
Međutim, dokument nije dio istražnog spisa u postupku koji se se na Županijskom sudu u Splitu vodi protiv trojice osumnjičenih za nesreću. O spornom dokumentu pokrenut će se istraga te će se pokušati utvrditi je li sredstvo kojim su polijevane tračnice isključivi uzrok nesreće vlaka u Rudinama.
Pogrešno naginjanje sanduka, piše u novootkrivenom dokumentu, problem je koji se i prije javljao pri laganoj vožnji te nailasku vlaka na skretnice ili lošije dijelove pruge, navodi Večernji list.
Prema navodima odgovornih ljudi u HŽ-u, povjerenstvo koje je sastavljeno na dan nesreće i koje je trebalo istražiti slučaj, nije obavilo svoj posao do kraja. Tvrde da nisu imali odgovarajuće uvjete za rad na mjestu nesreće te da je njhova istraga sustavno ometana, što znači da u HŽ-u trenutno nemaju potvrdu za to je li vlak smrti bio tehnički neispravan.