Najveći broj novinara koji se nalaze među prvih 10, prema mišljenju struke dolaze s HRT-a, no bez ijednog naslova. Darko Markušić prema mišljenju struke najbolji je na internetskim portalima, a Danijel Bilić s Yammata u tijesnoj utrci pobjeđuje Mislava Togonala u kategoriji radio.
Građani o popularnosti, PR-ovci o stručnosti
Pokazuju to rezultati istraživanja "Tko je hrvatski omiljeni novinar" Agencije za mjerenje učinaka komunikacije MediaNet koji su u subotu objavljeni u Rovinju na Weekend Media Festivalu.
Agencija MediaNet je popularnost hrvatskih novinara ispitala među hrvatskim građanima. Istraživanje struke provedeno je u sektoru odnosa s javnošću i korporativnih komunikacija najvećih hrvatskih organizacija te među članovima Hrvatske udruge za odnose s javnošću.
U sklopu istraživanja za omiljenog hrvatskog novinara, MediaNet je predstavio i rezultate istraživanja konzumacije medija i istraživanje o stanju struke odnosa s javnošću.
Anketni upitnici, u tom istraživanju percepcije i mišljenja imaju otvorena pitanja pri čemu svaki ispitanik može navesti tri novinara iz kategorija tisak, radio, televizija i internetski portali.
"Apsolutno svi novinari, kolumnisti, autori, televizijska i radijska lica lokalnih i nacionalnih medija imali su priliku biti navedeni od strane opće i stručne javnosti. Ispitanici su sami izabrali imena novinara koje smatraju najboljima, odnosno najpopularnijima. Tako da se radi o istraživanju stavova i percepcije građana i struke", izjavila je direktorica MediaNeta Darja Kupinić Guščić.
Istraživanjem se željelo pokazati novinarima kako ih doživljavaju obični građani, a kako komunikacijski stručnjaci za odnose s javnošću te popularizirati novinarsku struku.
Najveći izazov i najveći problem su lažne vijesti
Stav struke MediaNet je dobio online anketom na uzorku od 151 člana HUOJ-a te komunikacijskih stručnjaka, dok se stav građana istraživao telefonskom anketom koja je provedena od 9. do 18.rujna na reprezentativnom uzorku od 1019 ispitanika.
U Rovinju je predstavljeno i istraživanje o stanju struke odnosa s javnošću provedeno je među članovima HUOJ-a i komunikacijskim stručnjacima na ukupnom uzorku od 174 ispitanika. Istraživanje je pokazalo da je većina PR-ovaca u dobi od 30-39 godina, njih 40 posto, ženskog spola (72 posto) te da je njih 72 posto visoke stručne spreme i to magistri struke. Istraživanjem je uočen rast broja osoba koja se bave odnosima s javnošću te da PR odjeli čine sve veći timovi.
Prema istraživanju struke koje je proveo AMEC, 32 posto ispitanika smatra da lažne vijesti predstavljaju jedan od najvećih izazova industrije, dok hrvatski PR-ovci ne smatraju to jednim od najvećih problema , već ih više brine izgradnja i održavanje reputacije struke, te digitalni mediji i društvene mreže. Smatra se da će proračuni u PR-u ostati isti, ali je ipak izražen veći optimizam u odnosu na posljednje istraživanje iz 2013. godine.
Najperspektivniji sektor za odnose s javnošću prema mišljenju hrvatskih PR-ovaca su turizam i ugostiteljstvo, zdravstvo i IT industrija. Rast ukupnog prihoda često nije praćen rastom sredstava za odnose s javnošću.