velika stvar / Znanstvenici objavili: 'Otkrili smo sveti gral genetike! Moći ćemo liječiti neizlječive bolesti'

17.11.2016.

Novo otkriće američkih znanstvenika moglo bi uvelike promijeniti ljudske sudbine.
Riječ je o velikom pomaku na području istraživanja DNK, a znastvenici ovo otkriće nazivaju "svetim gralom" genetike

Naime, uspjeli su pomoću CRISPR metode, koja je ustvari neka vrsta molekularnih škara, promijeniti genom.

Pokusi su vršeni na štakorima koji su genetski naslijedili sljepoću te im je ovom metodom vraćen vid. Riječ je o vrsti sljepoće koja je nasljedna i kod ljudi.

"Po prvi puta možemo ući u stanice koje se ne dijele i modificirati ih!", kaže profesor Izpisua Belmonte s Instituta  Salk u SAD-u. "Imamo tehnologiju kojom možemo modificirati DNK nedjeljivih stanica i popraviti oštećene gene u mozgu, srcu i jetrima", dodaje profesor.

"Ovo otkriće dozvoljava nam sanjati da ćemo jednog dana  moći liječiti neizlječive bolesti", zaključuje profesor. Prije ovog otkrića znanstvenici nisu bili u mogućnosti raditi promjene na DNK. No, nova tehnika to im omogućuje te je realno očekivati da ćemo jednog dana pomoću 'popravljanja' DNK moći liječiti zasad neizlječive bolesti pa čak i produljiti ljudski vijek, odnosno utjecati na proces starenja.