"I bez kemijskih analiza, to jest naočigled, primjećuje se koliko su košare po nekim trgovinama prljave. Apsurdno je da trgovci dopuštaju takvo stanje, odnosno ne čiste na adekvatan način svoj inventar jer o tomu, na koncu, ovisi i njihov ugled. Ono što kupcima možemo sugerirati jest da primjere takve nehigijene, barem one drastične, prijavljuju Sanitarnoj inspekciji", upozorava kaže Dunja Mak iz osječke udruge "Potrošački forum".
Poznata je to situacija jer kada je Nastavni zavod za javno zdravstvo "Dr. Andrija Štampar" posljednji put proveo istraživanje o čistoći košarica u prodavaonicama, došao je do ne baš dobrih rezlutata po kojima se u tim košaricama nalaze enterobakterije, piše Slobodna Dalmacija.
Što kažu u inspekciji?
Sanitarna inspekcija, koja bi sve to trebala kontrolirati još je ranije tvrdila kako se "tijekom svake službene kontrole objekta koji posluje s hranom utvrđuje i higijensko stanje kolica i košara", te su glavninu odgovornosti prebacili na trgovce.
"Obveza subjekta u poslovanju s hranom je da trajno provodi sustav samokontrole na načelima HACCP sustava. Istim su propisane operativne upute pranja i čišćenja opreme (kolica i košara). Svakodnevne kontrole propisanih procedura čišćenja treba provoditi subjekt u poslovanju s hranom koji je odgovoran za čistoću objekta, kolica, košara i ostale opreme. Službenom kontrolom se također provodi nadzor nad čistoćom objekta i opreme i sukladno utvrđenom činjeničnom stanju poduzimaju zakonom propisane mjere", poručili su iz Sanitarne inspekcije
Promjena iz higijenskih razloga
No, jedini lanac koji se zasad uhvatili u koštac s problemom nečistih košarica na drugačiji način je Müller. U tom njemačkom lancu svoje su kupce odlučili poštedjeti neugodnih prizora tako što su postavili posebnu zaštitu od prozirne plastike na dno košarica, koju je lako skinuti i promijeniti. Potvrđuju da je postavljena prvenstveno iz higijenskih razloga, te "jednostavnijeg održavanja i s ciljem pružanja najbolje usluge za vjerne kupce".
"Kvaliteta i profesionalna usluga su temelj našeg poslovanja, a zadovoljan potrošač je ono što nas kao poduzeće pokreće, zato nam nikako nije u interesu imati nezadovoljne kupce ", poručili su iz Müllera.