Vozači, ali i mehaničari ne govore pozitivno o stanju autobusa ZET-a. Neki autobusi su stari petnaestak godina, a prešli su i do milijun i pol kilometara pa je u proračunu osigurano šest milijuna eura za nabavu tridesetak polovnih vozila za koja se očekuje da će stići u prvoj polovici 2024. i pokrpati rupe u voznom redu.
ZET inače već početkom godine planira krenuti u nabavu čak 130 autobusa.
"Time će se pokrenuti jedan od najznačajnijih projekata što se tiče javnog prijevoza u Zagrebu, a riječ je o procesu dekarbonizacije. Planira se nabaviti do 100 autobusa na alternativni pogon, a što će pratiti i izgradnja potrebne infrastrukture. Nabava će se financirati iz EU fondova pa je potrebno pričekati poziv resornog ministarstva", pojasnili su iz ZET-a za Večernji list.
Takvu praksu primjenjuju i drugi gradovi
Ministarstvo prometa je potvrdilo da će poziv biti raspisan početkom 2024. Električne ili autobuse na vodik čekat će oko dvije godine. U međuvremenu je potrebno osigurati održivost voznog reda, poglavito na najopterećenijim autobusnim linijama, rekli su iz ZET-a o nabavi rabljenih autobusa. Kažu da je to praksa za koju se odlučuju i drugi gradovi, primjerice Split.
Nova vozila će proširiti vozni park, ali i zamijeniti dio najstarijih vozila. Osim toga, početkom godine pojavila se i informacija da će 56 plinskih autobusa biti povučeno iz prometa jer im istječe atest, no ZET je to demantirao.
POGLEDAJTE VIDEO: Išaran novi, rabljeni tramvaj. Iz ZET-a upozoravaju: 'Sve je dobro dok netko ne postavi nešto, ispod tramvaja'