"..Mama, mama, trga mi nogu, mama, mama, trga mi ruku...mamaaa". Rečenica je ovo iz spota u kojemu je prikazan fetus koji progovara glasom djevojčice koju će na kraju liječnik i njezini roditelji ubiti. Dio je to kampanje ProLiFe kojoj je cilj utjecati na promjenu Zakona koji regulira pravo na pobačaj.
Na pitanje je li moguće da bi nakon gledanja ovoga spota djeca mogla razviti strah od doktora, Marko Vojvodić, odvjetnik Hrvatskog pokreta za obitelj i život odvratio je: "Ja ne bih komentirao spot, spot je napravila jedna stručna služba, PR, koja radi vezano uz to, moj odvjetnički tim se pravi pravnim dijelovima, svatko od nas je zadužen za to".
A cilj je zajednički-utjecati na Ustavni sud. Danas je
inicijativa ProLife, odnosno Hrvatski pokret za obitelj i život
Ustavnom sudu predao dopunu svoje tužbe kojom zahtjeva ocjenu
ustavnosti Zakona koji regulira pravo na pobačaj, predanu još
1991.godine.
119 stranica dopune ustavnoj tužbi, kako tumači odvjetnik
inicijative, sadrži pravne, bioetičke i medicinske aspekte
pobačaja. Na njoj je radio čitav jedan tim, no Vojvodić nije
želio reći koliko tim broji ljudi.
U spotu se djevojčica obraća gledatelju: "Kada odrastem, ja
ću isto tako biti doktorica, i kada odrastem spašavat ću ljudima
živote. Do tada ću marljivo učiti i imati sve petice. Naravno,
već sada maštam o svome vjenčanju, bit će kao iz bajke. Imat ću
puno, puno djece."
Pravobraniteljica za dječja prava spot smatra potpuno
neprimjerenim, a zastrašujućim drži upotrebu trudničkog trbuha
kojim se manipulira publikom.
"Sugerira da je svaki pobačaj kazneno djelo, i time zapravo želi
reći da sve žene u Republici Hrvatskoj koje čine pobačaj, i
da svi liječnici koji to čine u okviru zakona čine kaznena djela,
tj.ubojstva, a to je svakako nedopustivo", kazala je Ivana Milas
Klarić, pravobraniteljica za dječja prava.
S njom se slažu i u udruzi za ženska prava.
"Toliko manipulatorski prema populaciji, a s druge strane strašno
da se čovjek naježi, zaista treba imati posebnu strukturu mozga
(...) Idemo napraviti društvo u kojem će svi osjećati dobro i u
kojem niti jedna žena nece biti primorana, zbog niza subjektivnih
i objektivnih razloga, odlučiti se na nešto što sigurno 99
posto žena nije ugodna stvar", komentirala je Sanja
Sarnavka iz udruge B.a.b.e.
No, iz ProLife inicijative preuzeli su na sebe ulogu kolektivne
savjesti, pa kao promidžbeni materijal dijele bedž u obliku
stopala fetusa starog 10.tjedana.