Danas se na Županijskom sudu nastavlja suđenje bivšem HDZ-ovom ministru mora, prometa i infrastrukture Božidaru Kalmeti.
Kalmeta je optužen da je svojevremeno iz javnih tvrtki za održavanje i izgradnju cesta izvukao preko 15 milijuna i 850.000 tisuća kuna.
Na ispitivanju na Županijskom sudu danas je bio svjedok Vlado Zec, bivši čelnik Kamen - Ingrada.
Prilikom svjedočenja Zec je izjavama stao u obranu Božidara Kalmete.
"Livaković, Mikulić i Sapunar bili su ključni igraci u HAC-u, osobe koje su se ponašale kao da je to njihova privatna firma, ostali su bili marginalci. Božidar Kalmeta mogao je nesto površinski znati, ali imao je druge resore, smatram da je on njima ustvari bio samo paravan", rekao je na početku svjedočenja Zec.
"Interna revizija je bila produžena ruka uprave. Morala je znati što radi Uprava i o tome izvijesti Nadzorni Odbor. Radovi su se obavljali po većim cijenama od tržišnih. Postojala je A i B grupa izvođača koji su se međusobno dogovarali koliko će tko ponuditi što je rezultiralo time da je cijena kilometra Autoceste bila povećana."
"S Josipom Sapunarom sam se našao ispred zgrade HAC-a, gdje mi je on objasnio da bi Kamen Ingrad trebao ući u sustav firmi A ili B kako bi završili autoput do Dugopolja. Iako mi to nije izravno rekao, zaključio sam da bi moja firma morala raditi po većim cijenama i da bi on trebao biti u dogovoru s bratskim firmama unutar cijena bratske firme. To je značilo da bi moja firma morala prihvatiti cijene koje oni dogovore, a na to nisam želio pristati", rekao je Zec.
"Građevinari su se dogovarali oko tržišnih cijena, kako nastupiti po tom pitanju. U tome je sudjelovala uprava HAC-a. Ja nisam, Kamen Ingrad je imao povoljan iznos kilometra autoceste.
"Dinamika izgradnje nije bila realna. Smatrao sam da nije realno da preko noći zaradimo, a onda nakon toga nemamo za kruh, sto se u konačnici pokazalo stvarnim jer većina tada građevinskih tvrtki je danas u likvidaciji. Ja sam smatrao da trebam raditi po tržišnim cijenama i da se na natječaj treba javiti što vise subjekata. I onih iz Hrvatske, no to je bilo protivno interesu HAC-a koji je poduzimao sve da se na natječaj ne javi nitko iz Hrvatske."
Zec smatra kako je sve bila krinka kako bi se sakrila stvarna cijena kilometra, kao i održavanja autocesta. Velike firme sjele su s upravom autocesta i točno se znalo tko će raditi na kojem dijelu", zaključio je Zec.