pokazalo istraživanje /

Zbog inflacije ne jedemo kvalitetno kao prije: Kupujemo smrznutu hranu, jedemo manje sira, svježeg voća, povrća

Image
Foto: Shutterstock

Ni 20 posto hrvatskih građana nema kućni budžet dovoljan za pokriti sve potrebe. 'Kupac u Hrvatskoj, kao i na drugim europskim tržištima, aktivno traži načine kako amortizirati inflaciju', komentira voditelj poslovnog razvoja u GfK Mladen Kožić

6.10.2023.
10:38
Shutterstock
VOYO logo

Zbog inflacije više i ne jedemo kvalitetno kao prije. Kupujemo manje sireva, mlijeka, svježeg voća, svježeg povrća i svježeg mesa nego prijašnjih godina, piše u petak Jutarnji list.

S druge strane, više trošimo na smrznuto voće i povrće, gotova i polugotova jela, mahunarke, jaja, biljne namaze, biljne zamjene za meso i mliječne proizvode. Pokazalo je to istraživanje agencije GfK provedeno ovoga proljeća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Čudo u Sloveniji /

U shopping kod susjeda? Kupuju bez brige! U Sloveniji cijene proizvoda u velikom padu, neke i za 50 posto

Image
Čudo u Sloveniji /

U shopping kod susjeda? Kupuju bez brige! U Sloveniji cijene proizvoda u velikom padu, neke i za 50 posto

Zabrinjavajući je podatak prema kojem čak 44 posto Hrvata kaže da im je kućni budžet nedostatan u odnosu na potrebe, a 37 posto smatra da je dovoljan da pokriju samo osnovne potrebe. Udio onih kojima kućni budžet pokriva sve potrebe puno je manji od drugih europskih zemalja - 19 posto, dok je u Češkoj zadovoljno 25 posto građana, u Austriji 30 posto, a Danskoj 42 posto.

Tri od pet građana (62 posto) zabrinutost za budžet svrstava među tri najveće brige, što je 11 postotnih bodova više od europskog prosjeka. Taj se strah dodatno pojačao zbog inflacije pa je to, objašnjava voditelj poslovnog razvoja u GfK Mladen Kožić, neizbježno utjecalo i na kupovno ponašanje u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podaci Državnog zavoda za statistiku pokazali su da su u kolovozu potrošačke cijene bile 7,8 posto više u odnosu na isti mjesec 2022., a u kategoriji koja obuhvaća cijene hrane, pića i duhana zabilježen je još veći rast - 10,1 posto na godišnjoj razini.

"Kupac u Hrvatskoj, kao i na drugim europskim tržištima, aktivno traži načine kako amortizirati inflaciju. Osim što je snažno rastao udio trgovačke marke u našim košaricama, kućanstva su u svakoj četvrtoj kategoriji robe široke potrošnje smanjila količinsku potrošnju za više od 10 posto" kaže Kožić, piše novinarka Jutarnjeg lista Karla Zupičić.

POGLEDAJTE VIEDO: Nerealne cijene nekretnina kupci više ne prihvaćaju. U Zagrebu ih prodano 1300 manje nego lani. Hladi li se tržište?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo