Ako ste se zaželjeli vožnje dobrim starim Yugom, a više ga nigdje ne možete naći - postoji rješenje i za taj problem. Yugića sada možete unajmiti, 6 sati košta 50 eura, a 24 sata malo više od 100 eura.
Rent a Yugo je usluga koja se u Zagrebu nudi od ovog ljeta, uglavnom ju koriste turisti kojima je to prvi susret s legendarnim automobilom. A Yugom možete ići i u razgledavanje grada, odnosno uplatiti takozvani Yugo Adventure, iako svatko tko je ikad vozio Yugo zna da je to avantura samo po sebi.
Yugo 45 postiže maksimalnu brzinu od 135 kilometara na sat, barem tako piše u papirima. Ima ne 5 nego 4 brzine. I rezervoar od 30 litara. Proizveden je 1987., ali njegov dizajn i dalje privlači poglede. S gumama od 13 cola kao stvorenim za sve vremenske prilike.
Ako vam je falio, ovu jurilicu ponovno možete vidjeti po zagrebačim cestama!
"Našla sam ih preko oglasnika, vlasnici su sve bili umirovljenici. Svi su bili garažirani, nema trunke hrđe. Čuvali su ih kao Ferrarija", kaže Antonija Buntak, osnivačica YUGOcar Adventure.
Zovu se Božo, Žuti i Zagi - u originalnom su stanju i dobro
servisirani. Svaki je koštao oko 4.000 tisuću kuna, u njih je još
naknadno uloženo po 10.000. I ne, dosad nisu stvarali
probleme u vožnji.
"U principu nakon par prođenih kilometara vrlo brzo to ide.
I ljudi nemaju problema. Na početku si uzememo dovoljno
vremena da sve objasnimo. Najviše je problema s ubacivanjem u
brzinu. Ili je strah da Yugo neće upaliti iz prve, objasniti
kako se diže čok, te neke male cake..."
Yugom možete u razgledavanje Zagreba ili na jednodnevni izlet do
Plitvica.
Ako ste dovoljno hrabri možete ga rentati i samostalno voziti, a
postoji i de lux opcija - najam Yuga s vozačem.
Ovaj slovenski turist unajmio ga je na dva dana. Uspio je s njim doći do Ljubljane i nazad i oduševljen je.
"Nešto se dogodi kada sjedneš u taj auto, da se jednostavno počneš smješiti. Ne znam zbog čega, ali ljudi su imali lijepih uspomena u njemu. Jednostavno se vozi, ljudi ti mašu, kao da te dodatno paze u prometu da nebi imao problema, auto širi dobru vibracija. Fergazer super radi", kazao je Nejc Martinčič.
Sve je počelo osamdesetih kada je s proizvodne trake kragujevačke
Zastave sišao prvi Yugo 45. Kvalitetom je bio ispod prosjeka. No
svejedno ih je prodano skoro 800.000 primjeraka jer koštao
je svega 5.000 maraka.
Reakcije turista su odlične.
"Nevjerojatno koliko Poljaka i Nijemaca zna za Jugića. Nisam to očekivala. Amerikanci kod kojih je Yugo bio veliki hit... bio je u filmovima..".
Bio je predmet ismijavanja u filmovima i serijama. Ameriku je nakratko zahvatila yugomanija.
Trend vožnje automobila iz prošlog stoljeća je sve veći, u Berlinu se može unajmiti Trabant i u Beogradu Yugo. Provjereno - iskustvo je nezaboravno, ali i veliki izazov.
"Baš smo neki dan dobili upit, djevojke idu na djevojačku večer i one bi uzele sva tri".
Iako je prozvan najgorim autom u povijesti, interesa za jugićem i dalje ima. Za dnevni najam ove zvjerke treba vam malo više od 100 eura, ali i jake ruke.