Prihodi će nadmašiti 10,5 milijardi eura deviznog prihoda iz 2019., ali po ostalim parametrima ovogodišnja sezona ostaje ispod te rekordne godine, piše u subotu Večernji list. Zarada i jest najvažnija, no lani se, kad je Hrvatska drugu sezonu za redom među Europljanima uživala u statusu mediteranske miljenice, činilo da su i svi drugi turistički parametri iz 2019. nadohvat ruke. Na to će domaći turizam, očito, ipak morati još malo pričekati. Zaostatak, istina, nije velik.
Vrhunac sezone - prvi kolovoški vikend
Hrvatski su domaćini od početka godine do ovog vikenda ugostili tek nešto malo manje od 14,2 milijuna turista, koji su ostvarili 80,6 milijuna noćenja, što je deset posto manje dolazaka i samo četiri posto manje noćenja nego u istom razdoblju spomenute rekordne godine. S podjednakim zaostatkom protječe i najturističkiji mjesec u godini, kolovoz, tijekom kojeg je dosad bilo nešto više od 3,7 milijuna gostiju i oko 26 milijuna noćenja.
Vrhunac sezone bio je prvi kolovoški vikend, nakon kojeg je u eVisitoru zabilježen najveći ovogodišnji turistički posjet, odnosno 1,155 milijuna gostiju u jednom danu.
Jadran je još solidno popunjen
U najjačem kolovoškom danu prošle godine gostiju je bilo oko 38.000 manje, a u zadnjoj pretpandemijskoj godini bili su pedesetak tisuća brojniji nego sada. Jadran je, pritom, još solidno popunjen, u ovaj vikend ulazi se s oko 980.000 turista, ali špica s više od milijun gostiju registriranih u jednom danu je na zalasku. Tradicionalno, potrajala je oko mjesec dana, prvi put je više od milijun turista zabilježeno 21. srpnja, a posljednji 20. kolovoza.
Turističke vlasti su zadovoljne. Službene procjene bile su relativno konzervativne, a one su u dosadašnjem dijelu ove turističke godine i nadmašene, piše Večernji list.