Proučavajući inspekcijski nalaz Ministarstva prometa u periodu unazad tri godine, zastupnik Gradske skupštine Grada Zagreba i glavni tajnik stranke Naprijed Hrvatska! Renato Petek kaže da je naišao na zabrinjavajuće podatke i stavke.
Radi se o, tvrdi, opetovanim propustima i nekvalitetnom upravljanju Uspinjačom nadležnih u ZET-u. Također, komentirao je situaciju vezanu uz održavanje i ulaganje u istu, te propustima oko osiguravanja objekata upravljanja što može direktno utjecati i na sigurnost putnika.
Njegovu objavu prenosimo u cijelosti:
"Je li sigurna vožnja Uspinjačom?
1. Godinama se ponavlja preporuka Ministarstva prometa za osnutkom stručnog tima koji bi sukladno stručnim elaboratima, a s obzirom na starost i stanje opreme, pripremio sve potrebno za kompletnu rekonstrukciju i modernizaciju Uspinjače, novog pogona, upravljačkog i kočionog sustava, „čime i se osigurala trajnija sigurnost i pouzdanost prometovanja. U nalazu se navodi pitanje "dotrajalosti kabina, sanacija vijadukta te problemi trzaja vagona". Ništa od toga tijekom ovih godina nije riješeno!
2. Postoji i problem nadzora objekata i strojarnice Uspinjače. U nalazima stoji da oni "nisu potpunu sigurni", a obavlja ih tvrtka Sokol Marić koja nema pregled i zaštitu nad objektom, pa je tako u kolovozu ove godine došlo do ugroze sigurnosti kada je „netko neovlašteno dirao opremu i dokumentaciju u strojarnici Uspinjače“. Preporuka je bila ugradnja video nadzora i vatrodojavnog sustava „kako bi se osigurala potpuna sigurnost objekta Uspinjače“.
3. Već se nekoliko godina nad radnicima Uspinjače krši Zakon o radu i Zakon o žičarama za prijevoz osoba jer prema nalazu Ministarstva radnici „u doba Adventa i tijekom ljetnog radnog vremena rade i više od 9 sati bez prekida, nemaju niti pola sada odmora za gablec, a što ne zadovoljava uvjete za siguran rad Uspinjače“.
Postoje li prepreke oko EU normi za projekt žičare na Sljeme?
4. Predstavnici ZET-a su zbog neplaćanja simbolične članarine prošle godine isključeni iz Odbora za žičare, uspinjače i vučnice TO515 Hrvatskog zavoda za normu, gdje je predstavnik ZET-a bio i predsjednik istog. Time je, prema nalazu Ministarstva "učinjena velika šteta RH u nadležnim institucijama EU" a "time je upitna izgradnja i rad nove žičare Sljeme i postojeće Uspinjače ZET-a". Naime, Odbor u koordinaciji s institucijama EU donosi norme za žičare, uspinjače i vučnice, što bi Gradu Zagrebu trebao biti prioritet ako istinski želi realizirati projekt žičare na Sljeme. Isključenjem predstavnika ZET-a bio je blokiran rad tog tijela što svakako nije za pohvalu.
Uskoro se bliži Advent, kada se Uspinjačom prosječno prevozi više putnika, vožnje su besplatne, pa stoga apeliram na potrebu poštivanja svih sigurnosnih i zakonskih odredbi kako bi putnici bili sigurni i kako ne bi dolazilo do bilo kakvih ispada i sigurnosnih propusta.
Uspinjačom upravlja ZET-a d.o.o. koji obavlja i redovne servisne preglede, koji se obavljaju sukladno Pravilniku o održavanju Uspinjače: dnevno, tjedno, mjesečno, polugodišnje i godišnje. U odgovoru ZET-a stoji da redovne preglede obavljaju djelatnici ZET-a, a one specijalističke i izvanredne specijalizirane vanjske tvrtke. Prosječni godišnji trošak održavanja je 100.000,00 kuna", stoji u objavi na njegovom Facebook profilu.