SUŽIVOT S KORONAVIRUSOM /

Zašto ugostitelji moraju poštivati držanje razmaka, a javni prijevoz ne mora? Na to pitanje iz Stožera nema odgovora

Image
Foto: Igor Kralj/Pixsell

S obzirom na to da dolazi hladnije vrijeme, bit će još i više ljudi u javnom prijevozu

16.10.2020.
9:15
Igor Kralj/Pixsell
VOYO logo

Zašto se od ugostitelja traže mjere koje prvi ne ispunjava javni prijevoz, zapitao je jučer i načelnik Stožera civilne zaštite Primorsko goranske županije Marko Boras Mandić upozorivši, između ostalog,: ''Javni gradski i prigradski prijevoz mnogi su prisiljeni koristiti - učenici, studenti, radnici, umirovljenici ... Svi oni svakodnevno se gužvaju često natiskani kao sardine bez ikakve socijalne distance, često i u prisustvu osoba bez maski''.

Image
SUŽIVOT S KORONAVIRUSOM /

Pogledajte kako se krše mjere u zagrebačkim autobusima: Tko će i kako snositi odgovornost?

Image
SUŽIVOT S KORONAVIRUSOM /

Pogledajte kako se krše mjere u zagrebačkim autobusima: Tko će i kako snositi odgovornost?

Kršenje epidemioloških mjera zabilježila je i RTL.hr-ova čitateljica u Zagrebu, no kada smo od ZET-a zatražili odgovor kada će biti pojačan broj linija jer ranije najavljeno 30-postotno pojačanje stupa na snagu tek potkraj idućega tjedna, kao i od Nacionalnog stožera civilne zaštite tko će i kako biti zadužen za poštivanje epidemioloških mjera i u slučaju javnog prijevoza diljem Hrvatske - odgovor je izostao. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Odlukom o nužnoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski od 12. listopada 2020. propisana je obveza korištenja maski za lice i medicinskih maski između ostalog i vozača, ostalih zaposlenika u prijevoznim sredstvima javnog prijevoza i putnika u javnom prometu, a kontrola provođenja istog u obvezi je poslodavca'', poručili su nam iz Nacionalnog stožera civilne zaštite na naš upit, no dio vezan uz poštivanje razmaka i tko je odgovoran za to su prešutjeli - o tome nema ni riječi u njihovu odgovoru.

Upit smo stoga ponovili, kao i prema ZET-u, i odgovore čekamo, a u čemu je možda problem dao je naslutiti Boras Mandić: ''U javnom prijevozu ne postoji odredba od četiri metra četvorna po putniku, zar ne? A znamo i zašto. Jer bi onda autobusi, tramvaji i ostali mogli prometovati s najviše 30 posto kapaciteta. A onda bi financijski bila ugrožena trgovačka društva koja su pretežito u stopostotnom vlasništvu gradova i općina. Onih istih koji imenuju načelnike lokalnih stožera koji predlažu mjere i provode nadzor poštivanja mjera. Isto tako u javnom gradskom i prigradskom prijevozu nisam primijetio odredbu o uvođenju covid redara. I zašto onda tražiti sve to od privatnog sektora, u ovom slučaju ugostitelja ako nisi to isto u stanju provesti i primjeniti u javnom sektoru?''

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Zato okej četiri metra kvadratna u kafiću ako to znači da se korona neće širiti, ali ajmo redom, uredimo javni prijevoz pa tek onda tražimo od privatnika da slijede naš primjer. Nemojmo tražiti da privatnik s dva zaposlena konobara rješava pandemiju kad to očito ne može, ne želi ili nije sposoban neki gradonačelnik s par tisuća zaposlenika i s proračunom od npr. milijardu kuna. Uz to, u kafić nitko ljude neće tjerati da ulaze ako se ne osjećaju sigurno, ali moja djeca moraju autobusom u školu svaki dan, kao i mnogi drugi sugrađani'', poručio je načelnik Stožera civilne zaštite PGŽ-a.

Neslaganje s najnovijim mjerama Nacionalnog stožera za sprječavanje zaraze koronavirusom za ugostiteljske objekta imao je potrebu izraziti jutros, također na društvenim mrežama, i Milan Bandić, kako je napisao ''kao zagrebački gradonačelnik i kao građanin hrvatske metropole'', ocijenivši ih između ostalog, potezom koji bi mogao ''napraviti više štete nego koristi''.

O stanju u javnom prijevozu, međutim, ni od njega niti riječi. No to pitanje ni inače, kako često upozoravaju aktivisti i stručnjaci, ionako nije u fokusu gradonačelnika koji je na čelu Zagreba već 20 godina, a u ta dva desetljeća u hrvatskoj metropoli nije izgrađen niti jedan jedini metar nove tramvajske pruge - a da postoji razgranata mreža tramvajskih linija, i gužva bi bilo manje, a razmaka ipak ponešto više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo