Razbjesnili su vas Audiji? Tek ćete biti ljuti kad otkrijete što bogatiji od nas voze!

Gotovo godinu dana nakon što je Vlada odobrila točnu cifru za kupovinu 1742 vozila, cjelokupni se kabinet, na čelu s premijerom zgraža nad time koliko su skupe jurilice koje su si odobrili.

19.2.2014.
11:15
VOYO logo

Iako je premijer u vrijeme kada je Vlada donosila odluku o nabavi novih automobila hladno kazao da su oni "sredstva za rad", a kada je njegov kabinet davao odobrenje za kupovinu dodao je i kako je to "tema za tabloide", danas priča nešto drugačiju priču, shvativši da javnost jednostavno neće prijeći preko automobila koji koštaju 650 tisuća kuna.

Spin Zorana Milanovića o tome da ti automobili ne koštaju toliko, već da je riječ o ukupnoj cijeni s kamatama i održavanjem (skupo održavanje, mora se reći), te PDV-om koji se ionako vraća državi, ipak ne može promijeniti činjenice - prvo, ti su automobili jednostavno preskupi i Vlada je trebala još prošle godine misliti o tome što nabavlja, a drugo, odluka o nabavci novih automobila dogodila se svega tri godine nakon što je vlada Jadranke Kosor kupila 1.200 novih automobila. I treće, vozni park hrvatskih dužnosnika nalikuje na onaj njemačke vlade, iako se gospodarstvo Hrvatske ni u najboljim godinama ne bi proslavilo ni da ga uspoređujemo s njemačkim gradovima. Nitko ne spori da policiji i drugim službama trebaju automobili koji ih neće ostaviti na cesti, ali problem ionako nije u maricama i presretačima, autima centara za socijalnu skrb ili onih hitne pomoći, već u visokovrijednom prijevozu dužnosnika. Ne moraju biti poput danske premijerke koja se jedva dala "skinuti" s bicikla, no druge su države prodale skupe automobile i zamijenile ih jeftinijima, poput Irske, ili su jednostavno zaključile da su im i limuzine starije od tri, četiri godine ipak dovoljno dobre, čak i ako nisu posljednji model.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U čemu se voze Slovenci?

Uvid u vozni park primjerice slovenskih dužnosnika otkriva nešto zanimljivo - njihovi su automobili u prosjeku stariji od sedam godina. Od početka krize, 2008. godine, njihovi su dužnosnici dobili svega nekoliko auta, i to dvije Renault Lagune, jedan Renault Megane i jedan Peugeot 407 (cijeli popis koji je Danas.hr-u poslalo veleposlanstvo Republike Slovenije u Zagrebu pogledajte u nastavku). Svi ministarski Audiji i BMW-i su pravi starci u odnosu na ove naše, a ima i puno automobila u kojima nikad niste vidjeli hrvatske ministre, osim ako su njihovi privatni (arti-201304080384006). Premijer i predsjednik, predsjednik parlamenta, te ministri obrane, unutarnjih i vanjskih poslova voze se, pak, u vozilima Centra za osiguranje i zaštitu - Audijima A8, godište 2005 ili 2006, dok je prateće vozilo BMW X5, isto tako god. 2006.

U Sloveniji službene aute i vozače imaju predsjednik vlade (vozilo s motorom iznad 3000 ccm), ministri i glavni tajnik Vlade imaju pravo na vozilo s motorom do 3.000 ccm, a niži dužnosnici slabije aute, s time da ako dobiju auto moraju svaki mjesec platiti naknadu, a isto tako nemaju pravo na povrat putnih troškova za dolazak/odlazak na rad.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali dobro, Slovenija, za razliku od nas, nije velika zemlja, pa dužnosnici valjda ne prelaze tako velik broj kilometara. A kakvo je stanje u, recimo, Mađarskoj?

Prema odgovoru koje nam je poslalo Veleposlanstvo te zemlje u Zagrebu, u Vladi Mađarske trenutno 184 osobe imaju pravo na osobno korištenje službenih vozila. Uz ministre, državne tajnike, tu je još 83 nižih dužnosnika. O automobilima se brine Glavno ravnateljstvo za javnu nabavu, koje održava 395 vozila - od toga je 171 vozilo gornje-srednje klase tipa Škode, VW, Audija i Forda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Primijetit ćete da nema BMW-a.

KABINET PREDSJEDNICE VLADE

Tekst se nastavlja ispod oglasa

- državni tajnik: Renault Laguna (g. 2008) - državni tajnik: Renault Laguna Grandtour (g. 2007).

MINISTARSTVO VANJSKIH POSLOVA /

Tekst se nastavlja ispod oglasa

MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE I OKOLIŠA - ministar: Audi A6, (g. 2006), - državna tajnica: Renault Vel Satis, (g. 2006)

MINISTARSTVO GOSPODARSKOG RAZVOJA I TEHNOLOGIJE - ministar: AUDI A8, (g. 2004) - državna tajnica: Renault Laguna, 2.0 DCI (g. 2011)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

MINISTARSTVO PRAVOSUĐA - ministar Audi A6, 3.0 TDI, (g. 2006) - državna tajnica: Audi A6, 2.0 TDI, (g. 2005)

MINISTARSTVO ZDRAVLJA - ministar Audi A6, (g. 2004) - državna tajnica: Renault Laguna, 2.0 DCI (g. 2008)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

MINISTARSTVO FINANCIJA - ministar: Renault Laguna, 2.0 DCI (g. 2010)

MINISTARSTVO RADA, OBITELJI, SOCIJALNIH POSLOVA I JEDNAKIH MOGUĆNOSTI - ministar Audi A6, (g. 2007) - državni tajnik: Toyota Prius (g.2008) - državni tajnik: Renault Megane (g. 2010)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

MINISTARSTVO INFRASTRUKTURE I PROSTORA - ministar: Audi A6 (g. 2006) - državni tajnik: BMW 530i (g. 2000) - državni tajnik: Subaru Forester (g. 2005)

MINISTARSTVO UNUTARNJIH POSLOVA /

Tekst se nastavlja ispod oglasa

MINISTARSTVO OBRANE - ministar: BMW X5 (g. 2006) ili Audi A6 (g. 2007) - državni tajnik: Audi A6 (g. 2007)

MINISTARSTVO OBRAZOVANJA, ZNANOSTI I ŠPORTA - ministar: Audi A6 (g. 2007) - državni tajnik: Renault Megane Scenic (g. 2006) - državni tajnik: Peugeot 407 Break (g. 2010).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

MINISTARSTVO ZA KULTURO - ministar: Ford Mondeo (g. 2007).

URAD VLADE ZA SLOVENCE V ZAMEJSTVU IN PO SVETU - ministrica: Audi A6 (g. 2006) - državni tajnik: Audi A6 (g. 2001).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo