Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević još ljetos je najavio da u Zagreb stiže 11 rabljenih tramvaja iz njemačkog grada Augsburga, a konačno je stigao i prvi primjerak. Oni će prevoziti Zagrepčane dok u Grad ne stigne ranije kupljenih 20 najnovijih tramvaja. Direktor ZET-a Marko Bogdanović stao je pred novinare pa otkrio da će iza nove godine s Ministarstvom potpisati ugovor za grant za nabavu još 20 novih niskopodnih tramvaja, prenosi Index.hr. Tako da će u Zagrebu onda biti ukupno 51 novi.
"Ovaj tramvaj je prvi, mora proći svu proceduru, slijedi testiranje u gradu, homologacija i edukacija vozačkog osoblja. Računamo da bi prije Božića bio u redovnom prometovanju. Očekujemo da će svih 11 biti u prometu do sredine iduće godine, a sredinom 2025. stižu i novi niskopodni.
U njihovu nabavu se išlo jer mi praktički imamo neke tramvaje stare i 50 godina. Oni će zamijeniti najstarije modele koji su u upotrebi i premostiti one probleme koje imamo do dolaska novih modernih tramvaja", kazao je direktor ZET-a.
'ZET danas raspolaže sa 142 klimatizirana tramvaja i to je dovoljno u ljetnim mjesecima'
Ipak, ono što je Zagrepčane, čini se, najviše razočaralo je to što ovi tramvaji nemaju klimu, već sustav intenzivne ventilacije.
"ZET danas raspolaže sa 142 klimatizirana tramvaja i to je dovoljno u ljetnim mjesecima jer nam tada treba oko 125 tramvaja. Osim sustava ventilacije na ovim se tramvajima i prozori otvaraju. Cijena ovog primjerka je oko 190 tisuća eura, obnova nekih modela koje imamo višestruko prelazi taj iznos", rekao je Bogdanović. A što se tiče isporuke, dodao je, ovaj tramvaj je malo zakasnio - bio je najavljen mjesec dana ranije.
"Ostatak tramvaja će početi dolaziti početkom godine. Cilj je naše najstarije povući iz prodaje", objasnio je.
Još uvijek se ne zna na kojim linijama će voziti novi tramvaji. Prvo će se obaviti sva testiranja, kazao je direktor ZET-a, a tek onda će biti određen vozni red i raspored.
Što se tiče servisa, direktor ZET-a kazao je kako bi o tome trebao voditi računa Končar. ZET to, dodao je, neće moći raditi jer je hala zanemarivana i neodržavana posljednjih 20 godina, pa nema mogućnosti za to.
"Zamislite da imate vozila stara 50 godina koja održavaju radnici ZET-a. Ova radionica je srce ZET-a. Vidimo da niskopodni tramvaji ne funkcioniraju, nisu nesigurni, ali se moraju bolje održavati kako bismo pružili građanima bolju uslugu. No, dobra je naznaka da se planira ulaganje u ove prostore. Nitko održavanje ne može raditi bolje od ZET-ovih tramvaja", zaključio je predsjednik Sindikata Zagrebački holding ZET-Zagreb Dražen Jović.