Zagrebačka pivovara opet ide na prodaju?

22.2.2012.
11:24
VOYO logo

Grupacija StarBev nastala je krajem 2009. godine, kada je belgijski Anheuser-Busch InBev CVC Capital Partnersu za 1,62 milijarde dolara u gotovini, 448 milijuna dolara u komercijalnim zapisima i 165 milijuna dolara u manjinskim udjelima prodao svoje operacije u Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Crnoj Gori, Češkoj, Hrvatskoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Srbiji. CVC Capital Partners je novu grupaciju, koja je bila njegova prva akvizicija u regiji i čiji je dio i Zagrebačka pivovara, odlučio nazvati StarBev. Niti dvije i pol godine nakon potpisivanja sporazuma o prodaji, koji je bio zaključen 15. listopada 2009, dobro upućeni izvori su Wall Street Journalu rekli da "CVC želi prodati" StarBev te da bi ta transakcija mogla biti vrijedna oko tri milijarde dolara.

Zainteresiranih kupaca za StarBev ima više, a kako piše Business.hr, među njima je i njegov bivši vlasnik Anheuser-Busch InBev koji ga je 2009. prodao kako bi smanjio dug od 45 milijardi dolara nastao zbog akvizicije američkog Anheuser-Buscha.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zainteresirani Carlsberg, Heineken...

Ako se odluči dati ponudu za StarBev, AB InBev će imati jednu prednost pred ostalim "kandidatima" - prilikom prodaje svojih pivovara u jugoistočnoj Europi zadržao je pravo prvootkupa u CVC-ovoj budućoj prodaji tih kompanija.

Na listi "kandidata" su druge private equity kompanije, kao i mnogi proizvođači piva - SABMiller, japanski Asahi, danski Carlsberg, koji je u Hrvatskoj već prisutan kao vlasnik Panonske pivovare, nizozemski Heineken, u čijim je rukama Karlovačka pivovara te američki Molson Coors Brewing.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo