U doba kada su Grad i Holding bili jedno biće s proračunom od 12 milijardi kuna udareni su temelji brojnim, vrlo skupim usmenim dogovorima. No, uslijedilo je razdvajanje pa onda i raskol - Gradsko poglavarstvo izgubilo je kontrolu nad Holdingom i tu se otvara Pandorina kutija, spomenuta u jeku nedavne rasprave o rebalansu gradskog proračuna.
arti-201004200357006Naime, gradski Odbor za financije donio je zaključke od kojih u jednom zahtijevaju i informaciju o potraživanjima i obvezama Holdinga i Grada "koji nisu temeljeni na Ugovornim odnosima nego na bazi usmenih dogovora".
Jedan od njih je narudžba 70 tramvaja i 214 autobusa na leasing koje je Zagrebački holding nabavio samo na osnovu usmenog obećanja Milana Bandića da će im to i plaćati, a bez ikakvih drugih, pisanih i uobičajenih ugovora, piše Poslovni dnevnik. Time je stvorena obveza od 2,3 milijarde kuna ili godišnje 240 milijuna kuna za rate zbog kojih je, među ostalim Zagrebačkih holding i dospio u probleme s likvidnošću i morat će se zaduživati do milijardu kuna.
arti-201007050059006Aktualni šef Uprave Holdinga Ivo Čović pokušava naplatiti tih 240 milijuna kuna godišnje po ugovorima koji će trajati još pet, odnosno sedam godina. Čovićev prethodnik Slobodan Ljubičić je potpisao ugovore za tramvaje, a Ivo Čović za autobuse. Prema leasing kućama i Končaru, samo je Holding obveznik plaćanja, navodi list.
Hoće li Holding to ikada naplatiti, može se naslutiti iz odgovora pročelnika ureda Slavka Kojića na pitanje plaća li Grad na vrijeme svoje obveze i plaća li nove tramvaje i autobuse: "Grad plaća sve za što ima ugovore. Ne možemo plaćati za nešto za što ugovori ne postoje".
Prethodni članci:
arti-201004200357006 arti-201007050059006 arti-201007120141006 arti-201007130280006 arti-201003110361006