NEMOGUĆA MISIJA / Za šaku kuna - (pre)živjeti u Hrvatskoj

Image
Foto: PIXSELL

Danas samo turbofolk zvijezde sa svojim imbecilnim skandalima te stupidni pjesmuljci mogu živjeti od glazbe. Ostali? Slabo ili nikako! Zbog toga rock nade u Hrvata već dugo u prosjeku imaju oko 35 godina i stalne poslove kojima sponzoriraju taj izuzetno neisplativ hobi.

7.1.2012.
10:03
PIXSELL
VOYO logo

Američki portal Daily Swarm ovih je dana objavio prilično poražavajuću analizu američke glazbene scene koja je potvrdila crne slutnje prema kojima se, osim Lady Gagi, Rihanni i njoj sličnima, više uopće ne isplati baviti sviranjem ili pjevanjem.

Prema toj analizi, prodaja albuma u posljednjih je osam godina pala za nevjerojatnih 77 posto, a oni koji se i dalje mogu pohvaliti milijunskim tiražama bez iznimke spadaju među najveće pop-zvijezde današnjice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Moderni ekvivalenti CD-a kao što su „download“ ili „streaming“ pred nove izvođače postavljaju gotovo nemogući zadatak – da bi zaradili minimalac, odnosno plaću prodavačice u dućanu ili čistača ulice, njihove pjesme preko internetskih servisa mjesečno treba poslušati oko milijun ljudi.

Situacija u Hrvata, pak, neusporedivo je gora. Smanjenje tržišta, prouzročeno raspadom bivše države, nisu osjetile samo turbofolk zvijezde čiji se imbecilni skandali u posljednje vrijeme naveliko prate i u hrvatskim medijima, a podjednako stupidni pjesmuljci i dalje pružaju soundtrack razbijanju čaša u svim kutevima nekadašnje Jugoslavije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska neznatno sofisticiranija inačica, krajnje neprikladno nazvana zabavnom glazbom, pozornice koncertnih dvorana i klubova već odavno je zamijenila svadbenim kafanama, na kojima preživljava čekajući ljetnu sezonu, vrijeme iz snova u kojem će obilato naplatiti višesatne izvedbe dalmatinskih poskočica poput „Večeras je naša fešta“.

Njihovim urbanim suvremenicima također se ne piše dobro. Objaviti album za velikog izdavača, uz nekoliko časnih iznimaka, ne znači ništa pošto će se većina, uvjetno rečeno mladih bendova, u najboljem slučaju moći pohvaliti dvoznamenkastim brojem prodanih primjeraka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukoliko hitom ili dva, kao splitsko-zagrebački hip-hop sastav Dječaci, uspiju skrenuti pozornost na sebe očekuju ih rasprodane tiraže, što u prijevodu znači oko 500 albuma, i promotivna turneja koja će, umjesto dosadašnjih pet, obuhvatiti 10 gradova.

Zbog toga rock nade u Hrvata već dugo u prosjeku imaju oko 35 godina i stalne poslove kojima sponzoriraju taj izuzetno neisplativ hobi – bavljenje glazbom, nadajući se da će, poput TBF-a ili Hladnog piva, kroz desetljeće ili dva moći i živjeti od toga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo