'nesreće su moguće' / Za RTL govore član uprave HŽ infrastrukture i privatne tvrtke čiji je teretni vlak. 'Strojovođa je bio u šoku'

Image

Dok su istražitelji napustili mjesto nesreće, ostali su policija i vatrogasci dok se ne utvrdi da nitko drugi nije ostao ispod konstrukcije

10.9.2022.
20:00
VOYO logo

S terena jedne od najstrašnijih željezničkih nesreća u modernoj Hrvatskoj povijesti izvijestila je reporterka RTL-a, Ana Mlinarić

Očevid je gotov, barem onaj dio koji se tiče agencije za istraživanje željezničkih nesreća. Završio je oko 15 sati, prikupili su sve podatke, u 'crnoj kutiji' može se vidjeti koliko je točno brzo vlak vozio, istražitelji su izuzeli i podatke sa prethodnih stajališta na kojima su se vlakovi zaustavljali, a razgovaralo se i sa žrtvama te strojovođom teretnog vlaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok su istražitelji agencije napustili mjesto nesreće, ovdje su i dalje policija i vatrogasci, i ostati će sve dok se ne utvrdi da nitko drugi nije ostao ispod konstrukcije. No, očekuje se da to ipak neće biti slučaj. Dobro su prebrojali broj putnika, a pregledane su i snimke termovizijskih kamera.

Ovdje su i vatrogasci jer uskoro kreće raščišćavanje mjesta nesreće, trenutno su i s jedne i druge strane stigli pomoćne lokomotive koje će tegliti teretni vlak prema Novskoj, a putnički prema Okučanima. Kada to završi, na teren će stići i dizalice koje će ukloniti kontejnere koji su razasuti i smrskani dio putničkog vlaka. To će sigurno potrajati do sutra u noći, vjerojatno do sutra, a HŽ infrastruktura vjerojatno će morati popraviti i taj dio pruge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Pruga je uredu, nesreće su uvijek moguće'

A je li bilo propusta u samom sustavu? To je ključno pitanje. Radi se o dionici koja je obnovljena 2014. godine i opremljena modernim sigurnosnim sustavom. Od nekih se strojovođa moglo čuti da rasvjeta na izlaznim kolodvorima nije radila, a član uprave HŽ infrastrukture, Darko Barišić, ovo je komentirao rekavši kako je danas došlo do mnogih dezinformacija.

Image
ALANA VUKIĆ ZA RTL /

'U ponedjeljak se čitaju zapisi crne kutije putničkog vlaka. Ići će nekoliko postaja unatrag'

Image
ALANA VUKIĆ ZA RTL /

'U ponedjeljak se čitaju zapisi crne kutije putničkog vlaka. Ići će nekoliko postaja unatrag'

"Mnogo se kalkulira s time tko je krivac, a tko nije. Mi želimo prekinuti te kalkulacije, pričekati ćemo izvješće komisije koja ispituje nesreće, tako da ne bi ništa prejudicirali na ničiju krivnju", rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje kakva je procedura ako je svijetlo zaista bilo u kvaru i mogu li vlakovi u takvim situacijama napustiti kolodvor, Barišić kaže da naravno da mogu te da se u tim situacijama od dežurnog prolaznika dobiva signal. Dodao je i kako je to jučer također bio slučaj.

Objasnio je da, kada se vlak pokvari, strojovođa u roku do 15 minuta može pogledati u čemu je problem, a ako ga može otkloniti nastavlja dalje vožnju. Ako ne može, javlja dalje prometniku koji daje pismene naloge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče modernih sigurnosnih sustava kojima je opremljena upravo dionica pruge na kojoj se dogodila nesreća, Barišić kaže da je takvo što uvijek moguće.

"Koliko mi znamo, ova dionica je u dobrom stanju, po njoj vlak može voziti 160 kilometara na sat, no pošto je riječ o starijem vlaku, vozio je 120 kilometara na sat", rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Objasnio je i da su maknuli s oba kolodvora kontaktnu mrežu da može doći vlak koji je oteglio ostatak ispravnog vlaka prema Novskoj, te da će se nakon toga čistiti pruga, a već bi sutra mogli pristupiti obnavljanju.

'Postoje procedure kada se vlak zaustavi'

Ana Mlinarić na mjestu nesreće razgovarala je i sa članom uprave tvrtke u čijem je vlasništvu teretni vlak, Enna Transporti, Petrom Glavašem. Na pitanje što im je prvo rekao strojovođa kada su stupili s njim u kontakt nakon nesreće, kaže da je bio u šoku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Bio je priseban i saznali smo nekakve informacije koje je mogao dati. Pretpostavljam da je vlak zaustavljen iz određenog tehničkog razloga, odnosno kvara. Po standardnoj proceduri i željezničkim pravilima, postoje procedure kada se takav vlak zaustavi da se obavijesti i da se sve napravi kao bi bilo sve u smislu sigurnosti odrađeno kako treba", rekao je.

Kazao je i kako još nemaju zapisnik o tom događaju jer je trenutno sve u rukama policije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo