Prosinačka potrošačka mašina se lagano zahuktava. Ulica je življa nego ikad. Prodavači kažu da se među kupcima osjeti dobra potrošačka vibracija. Štandovi za ispijanje i kupovinu vina radi bolje nego ikad.
"Potrošnja definitivno raste. Sve im je zanimljivije, imaju sve više entuzijazma i zanimanje za proizvode koje prodajemo i onda se puno lakše odluče na samu potrošnju", zadovoljno je prokomentirala poduzetnica Ana Janjić.
Potrošnju će pojačati i 700 milijuna kuna božićnica iz privatnog sektora. Umirovljenici će od Vlade dobiti dodatnih 195 mil. kuna. Na igračke će se potrošiti oko 40 milijuna a u kafićima i restoranima i više od 517 milijuna kuna koliko je zbrojeno prošle godine. Ukupna procjena potrošnje je 11,5 milijardi kuna.
"To je brojka do koje smo došli našim procjenama. Najviše na to utječe konstantan porast potrošnje u trgovinama na malo u posljednih 14 mjeseci kao i promjena Zakona o porezu na dohodak gdje je neto plaća porasla a samim time je porastao i optimizam potrošača", rekla je Tomislava Ravlić iz sektora za trgovinu HGK.
Najviše se kupuju dječje igračke, kozmetika, odjeća, obuća i naravno hrana.
"Najjača potrošnja kreće između 19. i 24. prosinca i tada Hrvati kartice peglaju prosječno 25 puta u jednoj sekundi",
Neki smatraju i da će rasterećeni građani sa kreditom u
švicarcima doprinjeti trošenju.
Povući bi mogao i turizam kojeg pojačavaju sve atraktivnija
adventska događanja po gradovima.