neisplativ projekt / Winter Music Festival u Areni zjapi prazan: istražujemo zašto je propala zagrebačka Ultra

U Zagrebu traje Croatia Winter Music Festival, no malo tko za to zna. Nakon popunjenog novogodišnjeg dočeka, kojim je festival započeo, izgleda da se rijetkima još pleše

5.1.2017.
22:53
VOYO logo

Pred velikom i skupom zvijezdom DJ scene Arminom Van Buurenom znojilo se i skakalo preko 10 000 partijanera.

Stigli su iz Amerike, Capetowna, Japana, Španjolske, Italije... i sljedećih su 7 dana trebali nastaviti u istom ritmu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Veliki je to zalogaj za Zagreb. Ne možemo reći da nije bilo očekivano, ali nakon novogodišnjeg spektakla program je zapravo podbacio. Najbolje je čak bilo u srijedu kada je u Areni bilo 4.000 partijanera. Veliki problem radi i dvorana kojoj je kapacitet 20.000 posjetitelja. Kad ih je tu pola, što je 10.000 ljudi – prostor izgleda gotovo prazan.

Možemo reći da su ponukani Splitskom Ultrom imali priličan apetit. Ipak, doseći poljudskih 65.000 ljudi od ovoga ljeta i 12 i pol milijuna kuna zarade – nije lako.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Gledajte, mi smo zapravo zadovoljni jer stvaramo nešto novo. U 1. mjesecu u Zagrebu kad se ništa ne dešava", komentira Luka Jureško, direktor komunikacija CWMF-a.

Program je bio ambiciozan. Iako nepoznati, doveli su svjetska imena, doček je na internetu pratilo 60.000 fanova Armina van Burena. Međutim – očito je da je u uspjeh vjerovao krug ljudi puno širi od samih organizatora, pa im je dolazak u Zagreb bio nešto glađi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na samom početku zamjenik pročelnika za kulturu grada Zagreba obećao je kako će festival pomoći sa tri milijuna kuna. 

"Prepoznali smo u Croatia Winter Music Festivalu sadržaj koji dosad nismo imali. Mislimo da će se uloženi novac vratiti kroz hotelske kapacitete i usluge", Tedi Lušetić, zamjenik pročelnika zagrebačkog Ureda za obrazovanje, kulturu i sport.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gradonačelnik je bio još samouvjereniji pa je u studenom govorio kako će mu se na svaku uloženu kunu vratiti pet u proračun.

Istina, prema podacima Hravatske turističke zajednice 31.12. u Zagrebu je zabilježeno bilo četiri tisuće dolazaka i 11 tisuća noćenja i to većinom mladih od 19 do 30 godina. Međutim, već s 1.siječnjem taj broj pada pa je od 1. do 4.1. ostvareno 7. 844 dolaska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izravnih dokaza da ih je privukao upravo ovaj festival zapravo nema. Korelaciju bi lakše pronašli da nam se netko iz Turističke zajednice ili Grada javio ili odgovorio na upit.

Iako je Turistička zajednica grada Zagreba u Advent uložila puno novca – Zrinjevac 390.000, Europski trg 200.000, Dvorišta 440.000, to je i dalje puno manje od Winter festivala koji je – iako je prvi put prijavljen, odmah dobio milijun kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostatak novca prelio im se u besplatnim gradskim uslugama i korištenju Arene. Samo ona dnevno košta 180.000 kuna.

"Izuzetno nam je drago da su grad Zagreb i turistička zajednica prepoznali našu vrijednost pa ćemo sljedeće godine još jače, dapače već možemo potvrditi da ćemo već u veljači imati izvođaće koji će s nama provesti Novu godinu a i ostatak tjedna sljedeće godine", tvrdi Jureško. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo je novi festival i ideja je, nedvojbeno – sjajna. Međutim, samo usporedbe radi – In Music festival, koji na Jarun već 11 godina dovodi desetke tisuća ljudi – tek je na posljednjoj sjednici gradske skupštine uvršten među manifestacije od gospodarskog interesa grada Zagreba. A od turističke je zajednice lani dobio 400 000 kuna. 

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo