'MALA DRŽAVA ZA VELIKO GULJENJE' / Vlasnica turističke agencije u Italiji: ‘Talijani više ne dolaze kao prije jer većina cijena u Hrvatskoj vrijeđa ljudsku inteligenciju'

Image
Foto: Dusko Marusic/Pixsell

Puno više Talijana odlazi na ljetovanje u Španjolsku, Grčku, Tursku ili ljetuju u samoj Italiji, jer su im jeftinije od Hrvatske, koja je postala jako skupa destinacija

24.8.2022.
23:31
Dusko Marusic/Pixsell
VOYO logo

Velika većina cijena u Hrvatskoj vrijeđa ljudsku inteligenciju i to je najveći razlog zbog čega iz godine u godinu u Hrvatskoj ima sve manje talijanskih turista - kaže to Rea Karninčić, Boljanka koja već 30 godina živi i radi u Milanu, gdje je vlasnica turističke agencije "Solo Croazia".

Proteklih godina, preko njezine agencije u Hrvatsku je dolazilo na tisuće talijanskih turista, ali te su se brojke počele drastično smanjivati unatrag nekoliko godina. "U najboljim godinama u Hrvatsku bih znala dovesti i 10 tisuća talijanskih turista, a posljednjih nekoliko godina (i prije pojave covida) ta se brojka počela smanjivati. Sada ih ne dovodim više od dvije tisuće jer su cijene u Hrvatskoj, pogotovo ove godine, odletjele u nebo", kaže Karninčić za Slobodnu Dalmaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Razloge nedolaska talijanskih gostiju svakako treba potražiti i u lošijoj ekonomskoj situaciji u samoj Italiji, koja je gotovo na samom začelju po plaćama u EU-u. Zbog toga sada puno više Talijana odlazi na ljetovanje u Španjolsku, Grčku, Tursku ili ljetuju u samoj Italiji, jer su im jeftinije od Hrvatske, koja je postala jako skupa destinacija", kaže Karninčić.

Image
NA VIDIKU NIČEG DOBROG... /

Cijene su visoke kao nikad prije: Što potrošači mogu očekivati? Sve više proizvođača koristi podle trikove...

Image
NA VIDIKU NIČEG DOBROG... /

Cijene su visoke kao nikad prije: Što potrošači mogu očekivati? Sve više proizvođača koristi podle trikove...

U Napulju je cijena pizze upola manja nego u Hrvatskoj

U medijima je prije tjedan dana objavljena vijest da je u Hrvatskoj ove godine "samo" 82 tisuće talijanskih gostiju. "Prije, u nekim boljim godinama, u Hrvatsku je na godišnjoj razini dolazilo 1,2 milijuna Talijana, naravno najviše ljeti. Prije si ljeti u Hrvatskoj gotovo mogao čuti samo talijanski jezik, a sada od njega ni traga ni glasa. Talijani su bili četvrti po dolascima u Hrvatsku, iza Nijemaca, Austrijanaca i Slovenaca, a danas su daleko iza. Međutim, ne smijemo zaboraviti da su talijanski turisti najviše od svih gostiju trošili u izvanpansionskoj potrošnji. Nitko nije trošio kao oni, jer oni uvijek troše iznad svojih mogućnosti", kaže Karninčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Visoke cijene su, kaže Karninčić, ipak presudile zašto je u Hrvatskoj sve manje talijanskih turista. "Recimo, pizza Margarita u Napulju, gdje se rade najbolje pizze, košta između pet i šest eura (37,5 do 45 kuna). U Hrvatskoj je njezina cijena najmanje 10 eura, a ima i mjesta gdje košta i do 100 kuna (Slobodna je kontaktirala poznatu splitsku pizzeriju i rekli su im da je cijena Margarite 75 kuna). Dalje, Aperol Spritz u Veneciji košta 3,5 eura, a u Hrvatskoj 10 eura. Kako? Nabavna cijena je svugdje ista, odnosno približno ista. Zašto onda u Hrvatskoj nešto košta dva ili tri puta više nego u Italiji ili nekoj drugoj državi?", pita se Karninčić.

'Mala država za veliko guljenje'

Hrvati, s druge strane, rado odlaze u Italiju. "Pa naravno, kad im je izvanpansionska potrošnja jeftinija nego u Hrvatskoj. Ručkovi, večere, izleti, transferi, sve to puno manje košta nego u Hrvatskoj. Pa Talijan u Hrvatskoj više plati trajekt za sebe, obitelj i automobil ili prijevoz s aerodroma nego što plaća smještaj. Transport je užasno skup, a to u ostalim državama nije tako", smatra Karninčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Talijani su nas pročitali i postali su svjesni da smo postali "mala država za veliko guljenje", samo moramo držati palčeve da ovi drugi koji ljeti dolaze u Hrvatsku to ne spoznaju i da ne otkriju jeftinije destinacije koje također nude more i sunce, zaključuje Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo