U svakoj od 37 prometnih nesreća koje su se protekle godine dogodile na pružnim prijelazima, krivci su bili neoprezni vozači automobila i pješaci.
Unatoč upozorenjima, pješaci doslovno srljaju u nesreću jer primjerice ne poštuju branike na prijelazima.
Spušten branik na pružnom prijelazu znači stoj. Ili ipak ne? Veliki broj pješaka i biciklista riskiraju vlastitu sigurnost kršeći prometna pravila na ovaj način.
Jesu li pješaci svjesni koliko je to zapravo opasno?
"Normalno. Samo sam ja gledao pa zato. Inače ne bi prelazio", kazao je Ratko.
"Gledam, ja znam, ja sam tu doma pa vidim da tamo stoji vlak, znam da ne može do ovdje, vidim tamo da ne može i onda prođem", rekla pak je Đurđa.
Oprez je za svaku pohvalu, kažu iz HŽ-a, no rizik u koji se upuštaju je ipak prevelik.
"Puno puta oni dobro zaključe, međutim, svake godine se dogodi i poneki slučaj gdje dođe do ozbiljne nesreće pa i do nesreće sa smrtnom posljedicom. Dakle, vrlo je opasno prelaziti prugu dok su branici spušteni", kazao je Nikola Ljuban, član uprave HŽ Infrastruktura.
U prošloj godini dogodilo se 37 prometnih nesreća na kolničkim i pješačkim pružnim prijelazima. U svakoj su krivci bili vozači i pješaci. Osam ljudi je izgubilo živote, pet ih je teže ozlijeđeno. U deset naleta vlakova na pješake koji su se unatoč zabrani kretali po pruzi izgubljeno je 10 života, a troje je ljudi stradalo od strujnog udara.
Prema svjetskim podacima čak 95 posto nesreća na željezničko-cestovnim prijelazima nastaje zbog nepažnje i nepoštivanja prometnih propisa i svjetlosnih signalizacija. Međutim, jedna od opasnijih navika u zadnje vrijeme je korištenje mobitela i glazbe koji nam odvlače pozornost
HŽ upozorava na sve opasnosti akcijom "Vlak je uvijek brži"
Jer sa slušalicama u ušima pješak ne može čuti zvučna upozorenja vlaka koja su posljednje što strojovođa ima na raspolaganju kako bi izbjegao nesreću. A mobiteli, odnosno fotografiranje njima uzrokuje još jedan opasan postupak - za što bolju fotografiju djeca se penju na vagone.
"Naša kontaktna mreža je pod stalnim naponom od 25.000 volti. Zona opasnosti je dva metra. Svako penjanje na vagon je pogubno! Svako je pogubno! I mislim da naročito roditelji trebaju djecu upozoravati na to", rekao je Ljuban.
Na sve opasnosti upozorava ih i HŽ akcijom "Vlak je uvijek brži". Zato je bolje pričekati koju minutu podizanje branika, nego testirati taj slogan.